MajMajMåneJagSkallLuraDigTillSkåne

Hej allihopa, vet att ni hatar mig för att jag inte bloggat på uuuberlänge, men nu får de lov att vara dags!
 
Har väl helt enkelt varit väldigt mycket på gång sen sist så varken tid, ork eller engagemang att blogga har funnits. Men, tar väl en rapport på de två kategorier mitt liv består av haha..
 
 
Jobb.
Sen sist har vi befunnit oss på hemmaplan och så sakteligen börjat bekanta oss med vår slipmaskin blandat med massa andra småsaker till höger och vänster. Det går riktigt bra, och nu när vi äntligen har fått vår rundhetsmätare installerad får vi även ett kvitto på att kvalitéten är bra. Den här veckan står jag helt ensam och slipar, teknikern, ena Henrik och vår nya kollega Eva är i Halmstad och har acceptanstester på maskin 2 & 3. Fett avis på dem, ville också följa med dit och leka med maskinerna då de har en massa nya grejer på sig. :( Åsa, min chef, tyckte dock det räckte med dem och att Eva som var ny skulle få åka.. Men men, det är vansinnigt nyttigt och fantastiskt härligt också att få stå helt ifred och slipa också, sjukt bra för att få se vad man kan och få lugn och ro då det inte är en massa andra runt i kring en hela tiden. Förutom alla andra nyfikna själar på jobbet haha.. Men de är ok.
 
Trivs bra med jobbet, mkt varierande dagar och det känns kul! Fick idag besked om årets lönepåslag dessutom, 1600 till/mån, caaatching! Tackar och bockar!
 
 
Fritid.
Vi drog för en månad sedan ungefär igång med vår planerade köksrenovering! Det har sedan dess mer eller mindre tagit upp all den fritid man har, haha...Men det har gått jättebra och det blir jättesnyggt! Ska spara med bilder tills det är helt klart för än saknas kaklet samt allt det estetiska att bygga in runt stommar och så satt det ser bra ut. Så ni får ge er lite till tåls, kommer både före och efter bilder sen!
 
Försöker väl mellan varven hinna ut på någon löprunda och cykla till jobbet de dagar jag lyckas tvinga mig själv. Ska försöka lägga in en träningsoffensiv nu igen, vill köra riktigt hårt i sommar. Kickstartar ju med ett par lopp som vi kör gemensamt vi tjejer på jobbet, Älvsjöstafett med 3mannalag och sedan Vårruset. :) Och har börjat spela lite korpfotboll med jobbet också minsann! Så hoppas jag får lite feeling som håller i sig, men med solen som äntligen börjat lysa riktigt varmt ska de nog ordna upp sig! 
 
 
I övrigt händer det väl inte så jättemycket, håller igång markservicen och grämer mig över för korta helger. Längtar dock till kristihimmelfärds då mor, far och bror kommer ner och hälsar på!! Som jag saknat dem <3
Semester vill man också ha.. Men konstaterade häromdan att det är fan bara 7 veckor kvar dit... Som kommer gå superfort, så man kommer inte hinna blinka innan det är dags.
 
Så överlag är läget bra, och det stegas bara uppåt till det bättre hela tiden som de känns så nu är man ändå en glad tjej igen. Tillräckligt iaf haha. :)
 
Update check, ska försöka plita ner lite mera SNART igen, med förhoppningsvis bilder på köket!
 
Ha de gott så länge gott folk!
PoK!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0