Nedräkning..

Jo tjena va snart man skrev igen. Men shitthesame.
 
Har varit fortsatt lugna puckar och mkt jobb sen sist.
 
Konstant mycket att göra åt olika håll och kanter på jobbet, det ena med det tredje, fjärde och femte ska fixas och lösas nu när alla delar är på plats hos oss och ska installeras och fås att snacka med varandra. Tror vi hade inte mindre än 20 leverantörer på plats och jobbade förra veckan... Så allmänt kaos, men roligt är det och går fint!
 
Hemma är det lugnt, vi är sjukt trötta mest hela tiden och i stort behov av semester. 2 veckor kvar och mer välkommet kan det inte bli! De senaste helgerna har vi väl i snitt sovit 24 av 48 timmar... Sover väl en 10-12 timmar per natt till att börja med och där nånstans på eftermiddan hamnar man på soffan, och jag tror inte det är annat än behövligt när den tupplur man tänker sig ta blir sova som en sten i 3 timmar! Så vi får inte så mkt gjort, lite tvätt, städ och disk samt försöker komma ut och röra på sig och njuta av solen när den kikar fram.
 
Min träningsoffensiv går väl sådär, är segt att komma igång. Inte så konstigt heller kanske med tanke på tidigare nämnd trötthet.. Men gör mitt bästa, har -8 kg kvar till jag nått mitt mål och fram till nyårsafton på mig.. :) Så de ska gå galant!
 
Lite happenings sen sist i bildform tänkte jag.
 
 
Kristihimmelfärdshelgen, mor, far o bror kom ner och hälsade på. Bjöd dem på middag på Gondolen i 25-årigs-bröllopsdagspresent <3 Sjukt impad av mina älskade föräldrar!
 
 
Vår/Sommarblommning i hooden!
Sen har ju Tommy blivit morbror sen sist, den 30 maj kom lilla Celise äntligen efter att ha kurat 2 veckor extra i mammas mage! Söta lilla gofisen! Här fick vi hälsa på, endast en vecka gammal :)
 
 
 
Vad mer då? Vi har konstigt nog tittat en massa på fotbolls VM, blir ett par matcher per kväll haha... Men de är ganska underhållande faktiskt. :P Och nu har vi försökt göra ett ryck att färdigställa köket, kakelsnubben har varit här för några veckor sen och satt kaklet men sen stannade det liksom av... Det klassiska, de sista detaljerna tar åratal att färdigställa haha.. Men vi gör vårt bästa, har grejat idag med spackel och täcksidor, imorrn blir det mera med socklar och grejer.. På onsdag får vi dessutom en sista leverans från Ikea med kompleteringsgrejer så nästa helg bör det kunna bränna i knutarna att bli helt klart faktiskt! :) Thumbs crossed!
 
Sen är det ju faktiskt midsommarhelg nu.

Kändes så gött att bara vara hemma, ta de lugnt och inga måsten. Vi var ute på Fjäderholmarna igår med Ronny, Catrin och Celise <3. Klassisk sillunch och grillmiddag blev det, i övrigt en faktiskt nykter kväll då jag skulle köra bilen hem. Men de kändes SÅ bra. Orkade inte med något annat just nu. :) Och vi hade jättemysigt!
Fick bebisgosa massor, hon sov väldigt bra i min famn så de trötta föräldrarna var mer än nöjda med det haha!
En kall afton var det med, men ingen midsommar utan fleecefilt och vinterjacka, eller hur? ;)
 
 
 
 
 
Ja de får räcka, nu blir det 2a halvlek Tyskland - Ghana, 0-0 än så länge!
Och som sagt, 2 veckor till semester så då borde man finna lite mer tid och inspiration att knappa ner några rader.. :)
 
Ha de gott sålänge hörni!
PoK!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0