Nytt år, nya möjligheter!

Tjolahopp, så var det 2014 då!
 
Nyårafton har jag tyvärr inte en enda bild från, vet inte vad det blivit av mitt fotande egentligen. Men den var mycket trevlig, god mat blev det och riktigt lugnt och stilla faktiskt. Och det gillade jag, var verkligen inte på något partyhumör så de gjorde mig inget alls. Bästa på kvällen var definitivt 12-slaget då vi stod på balkongen och skålade i champagne med en panoramavy av fyrverkerier som inte gick av för hackor, hur häftigt som helst! :) "Tidig" kväll blev det också, var i säng halv två tror jag.
 
Tänkte väl försöka mig på någon typ av resumé av 2013 även fast jag i ärlighetens namn inte tycker den har några superspeciella höjdpunkter att bjuda på. Men de bitar jag minns bäst och är glad att jag har fått med mig är nog..
 
* Utbildning i Tyskland med jobbet i mars, underbar vecka jag verkligen längtar tillbaka till!
* "Semestern" som bestod av golvläggande, lite slitigt var det men oj så fint det blev! Så roligt att "bygga sitt bo" som man vill ha det! :)
* 5-kamp med jobbet i slutet av juni, en mkt blöt men mkt mkt trevlig kväll! ;)
* CV, cykelvasan i aug med 4,5 mil cykling och samkväm i goda vänners lag, en mkt omtyckt tradition!
* Tjänsteresa till Halmstad nu i dec, mkt givande och spännande att få se vad min nya arbetsuppgift kommer att bestå i samt få en kickoff med "nya" kollegor!
* Och såklart mycket umgänge under årets gång med vänner och familj från norr och söder, mycket härligt!
 
Inte mycket till "höjdpunkter" direkt, men det är några saker som sticker ut lite iaf under det gångna året.
Är glad att jag utökat mina aktiviteter med jobbarkompisarna också, från just inga året innan till 5-kamp, fotbollskväll, firmafest och ett par mindre sittningar känns väldigt bra. Man behöver dem mer än man tror faktiskt.
 
 
Men mest stolt är jag över två andra saker.
 
För det första att jag kammade hem den nya tjänsten på jobbet. Det var bara tre som blev erbjudna av ca 8 sökande, och jag lyckades. Det är ingen lätt uppgift, vi har väldigt höga krav på oss att lära och tillämpa på kort tid. Men ett bevis på att ens hårda jobbande lönar sig, att man är kompetent och duktig på det man gör och är omtyckt. Ett bevis som jag så väl behövde och är otroligt stolt över!
 
Och det andra att mitt nyårlöfte gick i uppfyllelse. Jag sa till mig själv ifjol att till nästa nyår ska 10 kg väck för nu är jag så sjukt less på en trött, slö och plufsig kropp med värk. Och jag lyckades! Sen har jag hela året pendlat ett par kg upp och ner, har ju med vätska i kroppen/varit sjuk/andra orsaker att göra och helt normalt, men ca 10 kg är borta och kommer aldrig tillbaka. Och ja, jag vet, 10 kg på ett års tid är inte speciellt mycket om det är viktnedgång du är ute efter, men jag vill ha en HÅLLBAR viktnedgång. Fine, du kan gå ner det dubbla på ett par månader bara om du verkligen ger dig fan och äter strikt som fan osv, men då blir det jojon upp igen så fort du går tillbaka till "normala" vanor. Jag har inte ändrat min kost annat än att jag äter mer jämnt över dygnet (frulle, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål istället för bara tre stora mål) samt att jag tar mindre portioner och dragit ner på kolhydraterna och undviker socker så mycket jag kan. Sen rör jag på mig mera, har varierat lite under året men ca 2-3 ggr per vecka, ibland mer ibland mindre.
 
Min point är, det har inte ens varit jobbigt att gå ner dessa kilon. Den som vill gå ner mycket på kort tid måste äta en superstrikt diet och träna som fan för att lyckas med det. Och för att sen hålla vikten måste man ju fortsätta ungerfär likadant, för annars går man ju upp igen. Och vem vill leva så?
Inte jag iaf, så då äter jag istället det jag vill och tycker om, men i mindre skala och ser till att röra på mig lite mer än vad jag stoppar i mig. Då går kilona neråt av sig självt, utan att det tär på mig. Mucho bra och känner mig sjukt nöjd!! :)
 
 
Oj blev lite långt detta, nu fick ni lite att läsa haha... :P Men men, man vet ju aldrig när det uppdateras nästa gång så lika bra va?
 
Idag då, har avklarat en löprunda och myser nu i soffan. Är så skönt med en söndag där du kan slappna av eftersom även måndagen är röd dag och ledig! Ska bara ta det lugnt och greja lite smått, ska ladda inför två  intensiva veckor som kommer. Ons-fre är det Köping för utbildning som gäller och veckan därpå samma mellan tis-fre. Då gäller det att vara på hugget och hålla huvet klart och redo för korvstoppning. Men det ska bli kul!
 
Kom att tänka på nyårslöften för 2014. Har klurat lite på det och tror jag ska ha flera i år.
 
1. Vill ner -10 kg till under det här året, då skulle jag vara nere på en sund vikt för min kropp och längd och tror jag kommer att få en skön feeling i kroppen.
2. Bli kick-ass bäst på nya jobbet. Göra mig oumbärlig.
3. Minst 1 utlandsresa, helt sjukt vad jag längtar efter det! Hoppas kunna hitta nån lucka i jobbandet för det.
 
Tror jag blir en lagom utmaning för året! Känner mig taggad och redo så detta blir awesome! :)
Ha de gott hörni och enjoy!
 
PoK!
 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Du ska vara stolt! Sjukt bra jobbat Rebecca!! :)

2014-01-08 @ 17:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0