The clock is ticking

Söndagsnätterna verkar vara enda tillfällena jag kan och vill blogga...
 
Hatar söndagarna. Jag vill också gå och lägga mig med T, inte sitta uppe själv och uggla.. Det suger verkligen med att jobba natt, vi får bara sova två nätter per vecka tillsammans, och det är verkligen skitjobbigt! Man saknar att ha någon intill sig, det märks så jävla väl vilken skillnad det blivit. Älskade <3.
 
I övrigt går det ganska bra på jobbet, tröttheten kommer och går lite grann, sover väl egentligen lite för lite för att orka helt och fullt. Men det är svårt, jag har en liten underliggande stress av att jag vill kliva upp och göra saker på dagarna som gör det svårt att slappna av och tillåta sig sova. Tycker det känns jättejobbigt ibland när man vaknar och ser vilken vacker solig dag man sovit bort. Men de är inte mycket att göra åt, de är ju som de är.
 
Förhoppningsvis kanske jag bara behöver hålla på så här fram till semestern, sen kanske de blir nya utmaningar eller förändringar, jag hoppas det iallafall. Just nu ser jag fram emot v12, eller nu på söndag då vi lyfter till Tyskland för utbildning! Det ska bli ett skönt break mot det vanliga jobbet, och det kan säkert bli rätt kul också! :) Kommer sakna T en hel vecka dock då han är borta när jag kommer hem..
 
Well. Livet är ju rätt bra ändå, man ska inte klaga. Min mammas kusin (eller i princip bror då de vuxit upp tillsammans) som dog för ett par veckor sedan har verkligen fått en att inse att livet kan vara förrädiskt och i vilken minut som helst egentligen förändras och vändas upp och ner så man ska fan ta vara på varje stund man får. For better or for worse, njut medan du kan och se lyckan och det fantastiska i det lilla. Så försöker jag ta dagen iaf.
 
Annars är väl det som vanligt, jobbar, äter, sover, tränar. Pysslar på lite och knåpar. Det händer inte så mycket märkvärdigt egentligen, men jag gillar det som det är. Vi slappar mest hela helgerna och det behöver vi för det är vår fristad att rå om varandra.
 
Nu lite bilder innan jag ska titta på SYTYCD och hålla mig vaken.

Först en riktigt god fredagsmiddag...
 
 
Följt av ytterligare en otroligt vacker soluppgång från våra fönster här på 8 våningen...
 
 
Till min absoluta favoritplats i den här världen. Vråen <3.
 
 
Over and out people!
PoK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0