Sommaren är här

Haha ja detta är ju iaf rekord, har inte bloggat på 3 MÅNADER...
Men så kan det vara, har haft mycket annat på gång och helt enkelt ingen lust. Såna perioder kommer och går. Men, därför tänker jag inte ta nån gigantisk update på allt som hänt de senaste månaderna. Bara höjdpunkterna!

Kan börja med jobbet. Det går riktigt bra, trivs och lär mig massor. Det tar lååång tid att lära sig alla processer, men det kommer sakta men säkert. Har ju blivit anställd nu från 1 juni, så de är en skön trygghet att slippa vara inhyrd! :)

Vi har också skaffat bil! Denna vackra pärla blev vår för ca en månad sedan.

Volvo s60 -04

Sen kommer vi till den största boven i tidsdramat, och det är den distanskurs i Matematik C jag påbörjade för ca 12 veckor sedan. I 10 långa hårda veckor kämpade jag med denna monsterkurs, hade aldrig i mitt liv trott att den skulle vara så tuff och intensiv som den var. Prov varannan vecka, examinationsuppgift o betygsamtal och gud vet vad. Tog mig verkligen lite vatten över huvudet med en kurs på 50% när jag dessutom jobbar 100%. Men nu sitter jag här med ett godkänt betyg och är så sjukt nöjd och stolt som jag nånsin kan bli!

Har precis kommit hem från en vecka i Jämtland då Sommardansskolan stod på schemat igen, som vanligt en tuff och hård mycket intensiv dansvecka men så himla rolig! Över 100 ungdomar från hela Sverige roddar vi runt i fem heldagar. Inte illa pinkat om jag får säga det själv!

Vackert väder då jag flög in över Ösd :)

Direkt på det kom ju denna midsommarhelg som precis passerat. Fredagen spenderades först hos Ronny och Catrin tillsammans med Anna ute vid deras bod på Fjäderholmarna för att sedan åka deras båt till en annan ö i skärgårn för lite grillning med ett sällskap. Dock blev det tidig nattning i båten då T fick typ migrän, men det var mysigt ändå och lite spännande att sova i båt! Dagen efter var supermysig med, trots ett stadigt regn var luften varm och vi satt under parasollet utanför boden på Fjäderholmarna och hade de gött! Resten av helgen har vi chillat rejält och bara varit och det behövdes verkilgen!





Äcklig lördagsfrukost va ;)


Och så råkade vi göra en äppelpaj... :P

Nu är det jobb igen, känns väl mindre kul. Men, ett nödvändigt ont så att säga, och de känns lite lättare när man vet att det blir semester om 2 veckor. Längtar så otroligt mycket så jag nästan går under!! Ledighet och få vara hemma i Jämtland, inga måsten eller tider att passa och bara få njuta av ledigt och härligt sällskap!

Är så himla lycklig och tillfreds nu, all press eller saker som ligger och väntar är färdiga och nu finns det inget mer på agendan. Är så skönt att bara få vara, ta det som det kommer och må gott.
Så de va lite mer för nu, ska snart på jobbet så måste byta om.

Men nu tror jag faktiskt de blir lite mer inlägg framöver, för nu finns de tid och ork! ;)
Ha de gott tillsvidare!

PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0