Taggad!

Nu är det helg, och ytterligare en vecka som bara sprungit förbi. Egentligen spelar helg eller inte någon större roll nu när jag har SEMESTER, men lite koll måste man ju ändå ha. :) Älskar att säga semester, har aldrig haft det så nu ska det verkligen njutas av!

Min nya rutin har artat sig riktigt bra, utför någon fysisk aktivitet varje dag (utom 1 vilodag/vecka då, som jag faktiskt hållit) och ibland blir det till och med två. Känns befriande och otroligt skönt och en vana jag verkligen ska lägga mig till med! Någon sötsak har det blivit, men jag har aldrig trott på att förbjuda saker. Är jag riktigt jävla sugen på något sött och har gjort något nyttigt med min kropp under dagen tror jag min själ behöver den där godsaken. Det handlar bara om rimlighet och lite disiplin (vilket inte brukar vara min starka sida, men envis är jag ju så det räcker till emellanåt, haha) så kan man faktiskt unna sig lite. Jag är uppväxt med mat och väldigt god mat för den delen, så den livsnjutardelen nekar man bara inte.

Måste bara säga att jag hade en supermysig dag med hjärtat igår! Han skulle egentligen till Åre och cykla men kompisen han skulle iväg med hade ont i vaderna och då blev det inget av. Så där satt han med en ledig dag att spendera med mig, yäy! :) Först låg vi och drog oss till typ kl 11, och sen satte vi oss på hojarna och cyklade iväg i solskenet. Först till Rusta och spanade lite, utan resultat, och sen for vi åt Lillsjön, Torvalla, Minnesgärde och sen ett stopp i Badhusparken där vi satt tätt ihop på parkbänken och njöt av den coola brisen och solen i ansiktet. Underbart, vi var nog ute i nästan 3 timmar totalt. Min fina älskling! <3

Imorse blev det istället mycket tidig morgon, vi klev upp vid kl 6, för Tommy skulle åka till Järvsö och cykla med sina kompisar och sen ska de ha fest för hans kompis Olle som fyllt år ikväll. Jag var inge sugen att åka med, så han fick resa själv. Så kommer han tillbaka igen imorgon eftermiddag nångång.

Själv har jag hunnit med mycket, diskade efter T åkt, iväg på gympapass på friskis, handla på coop, duschat, ätit lunch och bakat kaka samt gjort pizzabullar! Ska ha med det som fika på dansen ikväll, det är final på Aspåsnäset och Jannez spelar. Kommer säkert bli kul och mycket folk så man får trängas antagligen, men det är toppen iallafall! Så ska vi fika tillsammans i pausen hela gänget, Ekke, Jennie, Jonas, Frida och jag! Blir ju sista träffen med oss allihop innan Frida flyttar i nästa vecka och jag om 6 veckor. Kommer bli en härlig kväll, längtar!



Pizzabulle


Hallonrutor med glasyr o kokos


Så nu tror jag att det får bli en powernap, sen laga middag, välja ut kvällens outfit och göra sig i ordning. Packa fikakorgen, slänga sig på bussen till Krokom till Frida så jag kan åka med henne till dansen och sen ska jag dansa som om det inte finns någon morgondag!

Enjoy,
PoK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0