Stockholm!

På plats i nya boet, nu är jag och T Huddingebor!

Det har varit otroligt intensivt den senaste veckan. Sen jag skrev sist har det varit fullt upp och full fart med grejande. Måste säga att allt överlag har gått fruktansvärt smidigt, riktigt skönt har det varit! Packningen och urstädningen gick bra, på två dar hade vi gjort det alltihop. När väl släpet var hämtat i torsdags var det tetrispackning deluxe som gällde! Släpet var väl aningen för litet egentligen, man har mer grejer än man tror. Men Tommy var packmästare och fick in alla pinaler o prylar så det var som en vägg ända ut, haha!

Och i fredags packade vi även bilen full med grejer och hela familjen och sen vid niotiden åkte vi från Östersund. Det kändes ganska konstigt. Resan gick smärtfritt och bra (bortsett träsmak i rumpan), vi åt lunch i Sundsvall och gjorde godisstopp i Hudiksvall och sen tuffade vi på resten. Var framme i Huddinge runt halv sju, då mötte svärfar som hade nycklarna upp och Frida kom också för att ta reda på sina lådor jag hade med. Sen bar vi i ett sträck, och med 7 bärare var det gjort i ett nafs!

Söndags åkte mor, far och bror hem till Ösd igen, i en ny bil! Päronen raggade upp den i lördags då jag och T var på Ikea och inhandlade ny byrå och säng. En sittoträng igen, men den var fin. :) Och sen dess har jag och Tommy plockat och grejat och ställt i ordning. Så nu ser här faktiskt ut som en lägenhet! Sökt jobb har jag gjort också, i massor. Hoppas att jag får napp relativt snart!

Ja, det är nog allt som hänt på en vecka, en hel del!
Kroppen och knoppen är trött, trött, trött, men det är så himla kul också. Få greja och ställa i ordning så det blir fint, finns få saker som är så roligt! Och det känns jättebra, vårt bo kommer bli så himla mysigt och fint och jag är förälskad redan! Trodde det hela skulle kännas vemodigare än det gjort, speciellt när mamma & co åkte, men det gick också bra. Det kommer väl sen, ska ju hem nästnästa helg igen en sväng så det kanske är därför man inte tyckte det var så farligt. Blir kanske värre då, vet man inte när man ses igen. Det märks väl..

Långt inlägg blev det, men nu vet ni hur läget ser ut! Uppdaterar igen sen när jag tagit lite bilder. Än ska gardiner upp och lite mer grejer på plats men sen ska ni få se underverket, hehe!

Ha det gott allihop!
PoK!


Kommentarer
Postat av: Bettan

Lovly :D Bilder snart ;)



Januari är de nog en roadtripp ner till Sthlm inplanerad btw ;)



PoK <3

2011-10-18 @ 20:48:14
URL: http://norbergb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0