Redan november...

Huvva vad tiden går fort, läskigt! Lite update igen tänkte jag. Och ja, jag vet att jag lovat bilder men ni får ge er till tåls ett tag till, än väntar lite detaljer som ska på plats innan jag vill visa upp vårt bo!
Igår gjorde vi iallafall ett jättelyft, vi gav oss an förrådet i källaren och våran skrubb. Plockade ur, rensade bort, slängde och packade in det vi skulle ha kvar så det blev jättebra. Nu är det snyggt och prydligt och man kommer åt det man behöver skitsmidigt, är SÅ nöjd! Finns få saker jag hatar så mycket som oöversiktliga förråd som man hittar nada i och knappt kan gå in i.

Och idag har jag städat hela lägenheten och tvättar för fullt, dels de kläder vi hittade som ska skänkas bort och sen lite handdukar/sängkläder o sånt. Känns himla bra! Tommy är iväg och pangar lite idag så då går det så himla bra att greja på. Annars distraherar han mig, snyggot... ;)

Ska även iväg och storhandla idag, äntligen! Vi ska få åka med svärfar som också skulle iväg och vi behöver verkligen fylla på. Otroligt tomt i både kyl och frys, rena rama ekot haha! Annars är väl dagarna fortsatt lugna, vi grejar på och försöker fylla dem med något som känns meningsfullt, mycket ofta kramas och softa i soffan som för tillfället känns otroligt bra! Annars är det fortsatt jobbkoll, är spyless på det redan men försöker väl hålla gnistan uppe. Ska faktiskt kolla upp plugg också, är rejält sugen att läsa något och då ska man passa på tycker jag.

I helgen som var åkte jag och Frida hem till Ösd, det var så skönt! Kom fram på fredag kväll och då var det mys hemma hos mor, far o bror. På lördan åkte vi till Laxsjö, Jonas höll 30årskalas! Jättekul party, god mat o tårta och trevligt sällsis! Sov över hos Jonas till söndag, och på dan var vi hos Fridas mormor i Föllinge och bakade tunnbröd. Sen på kvällen blev det Ösd igen och mera familjemys. Och på måndan åt jag lunch med go-Ingemar innan det blev färd tillbaka söderut igen. Fridas mormor åkte med till Sundsvall och hennes syster höll oss sällskap ner till Sthlm då hon skulle va hos Frida på lovet. En superhärlig helg "hemhem" som satt som en smäck men det var faktiskt skönt att få komma hem också!

Vi har nu bott här i Huddinge i tre veckor. Det har gått fort och känns så otroligt mycket längre! Jag har haft det lite jobbigt, haft en del oro, sovit dåligt med mycket stressade drömmar där jag blir jagad, attackerad och gud vet allt och inte känt mig som mig själv. Lättretlig, gnällig och grinfärdig så fort det gått lite ont eller inte blivit som jag vill. Det har inte varit kul, men samtidigt känns det inte konstigt heller. Det är en otrolig omställning och det tar tid att vänja sig. Ingen är ju särskilt förtjust i förändringar.

Men nu är det precis som att allting vänt på något sätt. Sen jag fick komma hem en helg, vara med härliga vänner och fått krama på mamma och pappa och känna igen sig igen känns det mycket bättre. Har inte drömt nånting sen jag kom hem, känner mig mycket lugnare och mer tillfreds med tillvaron och är på mycket bättre humör. Behövde mamma som strök mig på håret en stund för att det skulle bli bra igen. Och om några veckor, på första advent, kommer hon ner till mig och då ska vi mysa! <3

Så nu känns det jättebra! Vårt bo tar form mer och mer för varje vecka och jag känner att det här, och Huddinge, verkligen ska vara mitt hem ett tag framöver. Är jätteskönt!

Blev värsta jätteinlägget det här, men de må så vara. Min blogg är ju mitt sätt att uttrycka det jag behöver få ut, så det får ni ta! ;)

Ha de gott nu allesammans,
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0