Jisses!

Och vips har tre veckor till svept förbi, de är fan läskigt så fort det går!

Sen sist har de väl inte hänt så fasligt mycket, de är ju småplock o grejande hela tiden, jag kan inte ha haft särskilt tråkigt iallafall eftersom tiden gått så fort hehe...

Projekt lägenheten är fortsatt pågående, så ni får ge er till tåls hähä. :P Men en kryddhylla som jag sökt som tokig efter fick bli ett billigt schabrak från loppisen här vid oss som just nu står och torkar efter ett andra lager svart färg. Kommer bli skitbra! :) Och vi har fått nya fönster också, så det är skönt att det är gjort.

Projekt jobbsök är ganska dött, ränner på AF flera gånger i veckan typ på olika obligatoriska möten o tjafs, är allmänt kräkless men vad gör man inte för några sketna slantar? Har tappat sugen totalt, men ska försöka rycka upp mig igen för ett jobb må man ha, punkt. Nog för att jag får a-kassa och än om det är lite är de inte så vi behöver leva på nudlar liksom. Vi klarar oss ju. Men jag vill ha något att göra, få känna mig behövd och engagerad. Så ska ta o försöka några vägar till, de har rekryteringsträffar och sen ska jag gå runt här i centrum o visa upp mig. Hoppas de ger något snart, man blir så nerslagen när man inte blir kallad till en futtig intervju ens. Men men, de lossnar nog snart.

Har påbörjat ett nytt projekt också, utbildning! Jag har bestämt mig att jag i höst (2012) ska söka till Biomedicinsk analytiker. Det är den typen av ämnen jag gillar, du får fortfarande träffa patienter men tar prover som du sedan ska analysera. En otroligt viktig uppgift då det absolut inte får bli fel provsvar. Tror det skulle va spännande och kul och passar mig bra med min noggrannhet och så. Men för att detta ska kunna bli verklighet måste jag först plugga Matte C för att kunna söka utbildningen. Därför letar jag nu efter nånstans jag kan läsa kursen på distans och börja omgående, vilket inte är det enklaste... Måste ju bli klar med matten innan mars då ansökan stänger för hösten så skulle verkligen behöva börja nu. Men än är sökan inte över, ska ringa runt lite på måndag och hoppas de ger något.

Sen har projekt träning äntligen kommit igång, var på mitt första friskispass här nere i tisdags. Det blev aerobics, riktigt kul faktiskt! Lite svårt innan man lärt sig rörelserna, men det kommer. Så nu ska jag fortsätta den här veckan, mera aerobics, dans fuego (latinska rytmer) och dans afro, tror de kommer bli skitkul! :) Ska bli skönt att komma igång igen, my body needs it!

Ja, det är väl vad som pågår här i livet just nu. Man tycker man gör ingenting men egentligen är det ju hur mycket som helst. :P Och även om man fortfarande kämpar lite i uppförsbacke känns det bra, jag är tillfreds och gillar tillvaron. Skulle bara det där jobbet och matten sätta sig på plats skulle jag inte ha ett bekymmer i världen. Typ. :P Nää, men de skulle vara en rejäl sten som skulle lyfta iallafall, helt klart.

Men nu ser jag fram emot nästa helg, på torsdag kommer älskade mamsen hit! De är sjukt nog första advent i antågande, och då ska jag o mammi mysa! Gå på stan, fika, soffhäng, bio och ut o äta. Kommer mamma hit får man unna sig lite, så det så. :) Längtar massamycket! <3

That's all for now. Ha de gott folket!
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0