Oh, crap!

Sen sist har de ju hänt en hel del. Får skylla mig själv när man uppdaterar för sällan...

Iallafall. Hade sista kursgången i danskursen för två veckor sedan, kändes lite vemodigt såklart, de har varit hemskt skoj, men nu är det väldigt skönt att inte behöva ha det och stressa upp sig över. Och sötgruppen, fick en JÄTTEASK kexchoklad, en sån där man vinner på chokladhjul! Skitfränt och så goa kursare! :)

Sen var det Jack & Jill där jag satt i sekretariatet samt två möten kvällen efter förrförra veckan oxå, puh! Mkt på samma gång, men samtidigt skönt att få det gjort så man får mindre över till sedan. Sen klippning, blev supernöjd och har nu oxå varit och färgat sunlight, så nu är barret aningen ljusare. Känns super!

Sen blev det en fantastisk tjejhelg förra helgen med mina fina darlingar Bettan och Sofia! Bettan kom först på fredag kväll och vi handlade lite godsaker, tittade på film och myste. Sen hämtade vi Sofia på bussen och åkte på Max så hon skulle få sig något i magen. Blev kvar där flera timmar, bara surrandes! Vi har ju som lite att ta igen när vi väl ses... :P Sen på lördan blev det en sväng på lillänge och på kvällen tacomidda och gott att dricka för att sedan ragga iväg på aspåsnäset o svänga de lurviga till Zlips/Fålings. Awesome kväll! Och på söndag åkte de underbara hem igen. Kanonhelg som jag älskar och behövde av hela mitt hjärta, tack mina älskade vänner! <3

Och veckan som har varit nu då, var kursavslutning i onsdags så nu är det slutdansat för den här terminen. Skönt! Och nu i helgen har det varit KIS-helg inför sommardansskolan. Jag, Frida och Erik åkte en bil och Rickard, Mattias och Elias den andra. Blev först handling på Maxi för att sedan köra järnet ikapp med varandra till ett hemligt mål. Det var utlagt ledtrådar i rebus-form längs vägen så vi tävlande som attan dit! Men våran bil kom först, så vi vann, hehe!
Väl på plats blev det att ta itu med saker, ordningsregler, brandregler och dela in ungdomarna i sovsalar bland annat. Sen lite wokmiddag följt av mer diskuterande och bada badtunna! Jättemysigt, men outch vad hett vattnet var! Sen sova gott och käka frukost o packa ihop dan efter innan hemfärd.

Så igår då, blev det en glass med mor och far följt av en cykeltur samt middag och titta på mästarnas mästare hos mamma o pappa. Plus att vi typ sov 11,5 respektive 14,5 timme av det dygnet. Helt sjukt! Att man kan vara så trött...

Har varit det de senaste veckorna. Ständigt konstant. De är asjobbigt, vill ju ha massor av energi att göra saker. Men men, bita i o göra sitt bästa. Har idag haft min första introdag på campingen. Känns bra, mycket nytt och info som trängs i mitt huvud, men för sjutton. Det kommer bli asbra. Tror jag. Ska dock börja ta kunder redan dag 3! Läskigt som fan! Men det är ju så man lär sig.

Sen har jag räknat efter i min kalender att igår, söndag, var min sista helt lediga dag på en MÅNAD. Från och med nu och en MÅNAD framåt jobbar jag några timmar VARJE DAG. Visst, många är väl halvdagspass men en del blir heldagspass också då jag jobbar på både dagis och campingen. Det är ju helt sjukt egentligen. Jag hoppas jag klarar av det här och inte skallar väggen. Men men, får försöka sova mycket. Då brukar man orka med det mesta. I can do this! "Caaaaashing när lönen kommer!!!" *mantra*

Så i fortsättningen kommer det nog också dröja med bloggandet, kommer som sagt jobba jobba och jobba... Hela pingst, hela midsommar.... Och sommardansskolan däremellan.... Ojojoj. Pengar iaf Rebecca, tänk på pengarna! Tänk en ny säng, tänk en ny soffa då flytten söderöver går!! Någon som har ett bra tips hur man fördubblar sin energi utan ansträngning??

De va allt för nu från en hard working woman. Saknar mina älskade redan massor! Och skruttJANA! <3
Ha det gott!
PoK

Kommentarer
Postat av: Jana

SkruttFia!

Låter tufft!! Men om någon fixar det så är det du! :) <3

2011-05-24 @ 08:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0