After helg

Harry Potter sista delen var AWESOME, se den om ni är ett fan! Epilogen lite fånig, men samtidigt charmig. :)

Och Ikea blev det, med en lite motvillig Tommy. Härlig dag ändå, och lite roliga grejer fick man med sig hem!

Men, nu är Årehelgen över. Har varit fantastiskt roligt och mysigt, stugan var superfin och mysig och alldeles perfekt. Middan blev en succé, skaldjurröra på toast till förrätt, smördegsinbakad fläskfilé med färskost och potatis o morätter i ugn till varmrätt samt Gino (kiwi, jordgubbar, banan under ett täcke av vit choklad som får smälta i ugnen med lite vaniljglass) till efterrätt. Gott att dricka, lite spel och bastu gjorde kvällen tipp topp, mycket trevligt var det!

Vad gäller åkningen var det verkligen en ny upplevese. Inledde det hela med stor skepsis och gigantisk klump i halsen, trodde jag skulle va tvungen att ge upp på en gång när jag stod på krönet till första backen och tittade ner för en backe full med sten och stök. Tyckte så synd om de andra som bara kastade sig utför och behövde stå och vänta. Men ledde cykeln ner för backen och tog mig efter en del om och men nerför på lite grusvägar och stigar. Åk nr 2 var det en enorm skillnad, vi bestämde oss för att dela upp oss, jag fick köra en grön bana som var alldeles lagom avancerad för mig och de andra brötade på med både blått och rött som de ville. Då gick det asbra, då vågade jag utan problem, och tog till och med backen ner som var full med sten! Så stolt är jag som attan, var otroligt fånig i början men det gick över och sen var det riktigt kul!

Fem åk blev det totalt för mig, tiden bara flög iväg. Efter fjärde åket var jag egentligen helt slut, men kände att "ääh, ett sista innan jag ger mig". Skulle jag aldrig ha gjort... Började med att fastna i liften när jag skulle kliva av uppe i backen, så de fick stanna liften... Pinsamt. Sen hinner jag inte mer än 100 m kanske drar jag tidernas kraftvurpa rakt över styret! Flög som en vante och cykeln efter. Det komiska är att det inte var något stökigt alls, det var ju precis efter liften liksom, så banan hade ju inte börjat än. Men just därför körde man ju ganska fort och så måste jag ha nypt bromsen precis i en liten grop som var där typ, och sen låg jag ihopmosad på backen... Fick styret rakt i magen och tappade luften så det hette duga, riktigt otäckt faktiskt, har aldrig tappat luften så kraftigt nångång. Bara låg där och kändes som ett gigantiskt stenblock mosade ner mig i backen, kunde inte röra på armarna och benen. Blir väl en liten chock kanske när man tappar luften sådär. Och sen den creepy och ändå sköna känslan när jag verkligen kände hur luften gled tillbaka in i lungorna... Ojoj, det var en konstig känsla jag inte vill känna igen. Men det gick ju bra, lite skrubbsår och blåmärken men annars är jag fit for fight. Stel såklart, men så blir de ju när man inte är van.

Så det var min cykelupplevelse, är riktigt nöjd med dagen! Blev bara 1 bild tagen, men de får räcka. :)





Nu är det jobb som gäller de närmsta dagarna, och sen till helgen blir det faktiskt Åre igen. Sofia, hennes kille o ett helt gäng till ska dit på semester (killen hennes cyklar) och då tänkte jag och Tommy hälsa på till helgen så vi får umgås lite! Kommer blir awesome! :) Längtar!

Nu ska jag spendera timmarna fram till jobbet börjar med soffläge och Sex And The City boxen... ;)
Men ha de!
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0