Senaste Nytt!

Vet att de va länge sen jag skrev nu, men som sagt, jag måste vara sugen för att kunna skriva. :)
Men de rullar väl på som vanligt.

Jobbar som sagt 9-14 måndag till torsdag (med lite utsvävningar ibland vid behov) och är ledig fredagar vilket visat sig alldeles lysande att plugga på! Har dragit igång med första kursen Webbinformatik nu och de vi ska börja med är tre teoriuppgifter i rapportform. Har gjort den första och skickat in, så de blir spännande att se vad man får för respons på den. Är inte jättenöjd direkt, valde ett för brett ämne så de va lite svårskrivet, men men. Ett godkänt borde man kunna vaska fram iaf. Hoppas på ett snabbt besked vilket jag även meddelat lärarna då jag inte får några CSN pengar förrän den första uppgiften är inrapporterad i Ladok. Så jäkla dåligt, jag saknar EN HALV högskolepoäng från mina tidigare studier för att få söka bidrag/lån. Så himla petigt, tönt-CSN. Men men, bara å plugga in den poängen så får jag ju pengarna har dom sagt.

Annars är de väl lite av varje på gång.
Danskursandet är igång, blir andra gången imorgon. En stor grupp, vi har väl ca 65 personer vi ska lära bugga. :P Men de är kul, känns mycket bättre än förra gången! Inte särskilt nervös och nu känns de som man har koll på vad man håller på med, asbra. Så jag och Lars har en grupp mellan halv sju och åtta och sen efter oss har Jocke en till nybörjargrupp mellan kvart över åtta och kvart i tio där jag är med och hjälper honom. Blir en lång kväll, men eftersom jag bara behöver hjälpa till och visa o dansa med o kanske bara lägga till någon kommentar på Jockes kurs är de lugnt. Han har ju liksom ansvaret så jag behöver bara vara där vilket är skönt.

Sen försöker vi väl planera vår framtid lite grann.
Tommy har sökt en masterutbildning han väntar besked på, så när vi vet det är de ju lite lättare att planera.
Men just nu ska vi till att hyra ut hans lägenhet iaf, de blir ju så mycket bättre då vi kan dela på min hyra istället och försöka spara lite pengar. Så den här veckan ska vi försöka packa ihop hans grejer och flytta över/flytta om lite möbler och sådär. Vi måste försöka göra upp lite bättre ordning här hemma då hans grejer ska få plats också. Vi trivs ju så himla bra, så får man bara till lite bättre struktur så kommer de bli awesome!

Är allmänt glad och nöjd o pepp och tycker de går ganska bra nu! Så de är jätteskönt! :)

I helgen har jag o Tommy varit till Sunsvall, jag fick stolt titta på då han sköt SM i luftpistol. :D De gick väl sådär tyckte han, som den toppskytt han varit för några år sen (landslagsskytt) tycke han ju inte de dög då han inte kom till final men jag tyckte han var jätteduktig, otränad o allt! Men jag tycker ju han är fantastisk oavsett så. :)
Tog hela dan igår, kom hem efter elva tror jag o då blev det sängen.

Och idag har vart en slappsöndag, otroligt skönt! Man behöver såna dagar.

Jaa, de är väl vad som pågår just nu. Ska försöka skriva snart igen så de inte blir så mkt på en gång! :P
Ha de bra!

PoK

Kommentarer
Postat av: Fotograf Viktoria Wigenstam

Låter som att allting flyter på bra :)

Kul att läsa lite då och då när man inte har så mycket kontakt!

Hoppas allt är bra annars också!

Kram

2011-02-09 @ 14:12:40
URL: http://viccivicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0