GOD JUL!

Ojdå, vips vart de visst jul!

Dan innan dopparedan, inatt anlände mamma, pappa och Simon och blir kvar ända till onsdag! Så himla kul, och det kommer bli en supermysig jul!! :)

Den här veckan har jag varit på café Nästan Hemma och haft praktik. Eller inofficiellt, provjobbat. Det har varit ganska tufft, mycket att tänka på och lära sig och detaljer hit och dit. Ingenting blir rätt och blev det rätt var man för långsam. Ja, just nu är jag inte jättepepp, men måste ju utvärdera och se hur de tycker det har gått och så där. Det är en annan tjej som var där förra veckan också, så det är inte ens säkert att jag blir erbjuden jobbet. Jag får vänta och se hur det blir helt enkelt.

Sen har jag bakat massor nu inför julen, blir inga bilder men det är iallafall lussebullar, två sorters pepparkakor, syltkakor, sirapshjärtan, polkagrisbiscotti, två sorters kola, knäck och egen glögg. Känner mig mycket nöjd, nu har vi gotta hela julhelgen och kylen är dessutom full med mat precis som det ska va!

Imorgon inviger vi julafton med gröt och skinkstut, sen en sedvanlig promenad, laga till maten, Kalle kl tre följt av storslagen julmat. Vi har skinka, köttbullar, prinskorv, potatis, leverpastej, gravad lax, sill, rödbets- och fetaoströra, tjälaknöl och lite annat smått och gott. Och senare på kvällen vickning med brie, frukt, julgodiset, glögg och kakorna samt julklappsöppning! Kan fan knappt bärga mig.

Juldagen har vi bjudit hit Tommys föräldrar med partners och Tommys syster och hennes kille på fika, det blir mysigt! Och resterande tid då familjen är här blir det nog mycket slappande i soffan, spel och allmänt mys.

Och som ni kanske märker älskar jag julen och allt vad det innebär. Jag har mina nära och kära omkring mig, bordet är fullt, granen är pyntad. Allt är precis som det ska vara. <3

Det var vad jag hade att säga för nu, men GOD JUL på er alla!

PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0