Tankar från soffkanten

Hemma från Stockholm och tillbaka i vardagen igen. Veckan gick väldigt fort och kändes intensiv trots att jag mest slappat. Tommy var ju frånvarande tre av dagarna för skjutandet, som btw gick bra, vann hem en smörgåsgrill och en mixer, haha! :) Två av de dagarna spenderades tillsammans med bästaste Janabanana, tog en spontantripp till Finspång och hälsade på henne! Mkt mysigt, vi åt gott, tittade på Toy Story 3 och fnittrade halva natten som småtjejer. Fantastiskt! <3
Den tredje dagen var jag med Tommys mamma, eller svärmor kan man ju säga, Berith. Hon guidade mig runt Stockholm från bilen och berättade massa intressant och sen gjorde vi ett besök i botaniska trädgården där vi tittade på jättenäckrosor samt ett besök på fjärilshuset med massa fina fjärilar. En riktigt mysig dag och kul att få umgås med och lära känna svärmor lite mer. Den dagen avslutades dessutom med kräftskiva, första gången för mig och det var riktigt gott. :)

Sista dagen åkte jag och Tommy på Ikea och provade ut den säng vi ska köpa till vi flyttar och kärade ner oss i massa andra saker, så klart. Får väl se i vilken takt vi har råd att handla sen.. :P Och efter det fick vi äntligen se lägenheten och ja, jag är kär! Speciellt i vardagsrummet som är jättestort och fint och med ett ljuvligt jättefönster över ena kortsidan. Kommer verkligen gilla att bo där, vi kommer få ett toppmysigt bo hjärtat och jag! <3

Ja det var minisemestern det. Jag kallar ju min arbetslöshet semester så den är ju nu då. Fick dock jobba några extradagar (yäy, klirr i kassan!) så efter söndag blir det semester igen! :) Och ikväll har vi afterwork på jobbet, jag har dragit ihop så vi ska iväg och bowla och det kommer bli toppenkul!

Sen längtar jag väldigt mycket efter helger framöver, då blir det massa skoj. Öviktrippen om två veckor och veckan efter det blir det en tjejtripp (jag, mamma och moster A) till Malgovik och Klimpfjäll och förhoppningsvis hitta lite kantareller! :D Åh, vad jag längtar!! <3

I övrigt känns väl läget ganska okej, har startat ett nytt godis/godsaker uppehåll som är tänkt att ska räcka fram till jul och kommit igång med träningen. Har bestämt att jag ska träna nånting varje dag, 1 vilodag i veckan får jag ta (som råkade bli idag, tihi) och jag tror det blir skitbra! Känner att jag behöver bli piggare och få upp självkänslan lite som varit lite i botten på sistone.

Och sen borde jag söka jobb och engagera mig men jag vill inte. Inte just nu. Just nu vill jag bara vara. Ta varje dag lite som den kommer och känna efter hur det känns. Både hjärna och kropp är ganska trött och slut på så jag behöver landa lite. Jag hinner söka jobb sedan också, det kommer ordna sig. Jag ägnar alldeles för mycket tid till att oroa mig, det stjäl mycket energi.

Nu har jag precis tittat färdigt på sista avsnittet i min Sex And The City box, och äntligen fick Carrie sin Mr Big! <3 Som det ska vara! Älskar den serien! Och nu har jag filmerna kvar, hehe...


Ja, det var nog vad jag ville säga just nu. Ha det gott!
PoK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0