Dax igen

Nu så!
Bara ca 3 veckor den här gången... :P Men jag känner inte riktigt för att blogga just nu och så har man som så lite tid över. De stunderna vill man göra andra saker.

Update då:

Utvecklingshelgen med ÖBRK gick kalasbra, mysig o kul. Vi höll till i Ottsjö fjällby (i närheten av Vålådalen) och fick där testa rida islandshäst! Sjukt läskigt o spännande, o de va verkligen rakt upp o rakt ner över fjället. Kick-ass-gryma djur att ta sig fram alltså. Men jag tyckte min häst (Blackur) var både snubbelfot och träd-fetichist men enligt de andra hade ju jag smartaste hästen som gick så nära träden (marken är fastast där pga rötterna), men jaa... Lårkakan jag ådrog mig mot en sylvass utstickande gren från ett träd får mig inte riktigt att hålla med. :P Men men, de va häftigt om än skitläskigt o nu är man den upplevelsen rikare! Och det var sjukt fint där på fjället, bild:



Och jag på hästen (bildbevis!):



Sen var jag ju till Åre förra helgen med Tommy o hans vänner. Åkte dit med ett par av hans polare eftersom han själv åkte på morgonen för att cykla. De hade hyrt en jättestor, skitfin o lyxig stuga, 16 bäddar, köksö, stengolv, dubbla badrum med bastu o stengolv där med... Ja, den var sjukt lyxig o mysig. :) Synd man inte har några bilder, glömde kameran. Och en polare till honom som jobbar på teknikmagasinet hade lånat med en discokula och blinkande lampor o grejer så det var värsta lågstadiediscot i den där stugan. :P
Så bjöd dom på trerätters, först en toast med röra på innehållande bl a rökt älghjärta, jättegod! Sen blev det fylld fläskfilé med hasselbackspärer till + kantarellsås, mumma! Och så kladdkaka med vaniljvispgrädde till efterrätt. Riktigt gott o sjukt trevligt var det!
Och på söndan gick vi på marknaden som var och jag gjorde mitt livs kap!
De hade märkesutförsäljning i en källare där och jag hittade ett Extreme skidställ, alltså jacka o täckbyxor, för 300 kronor delen, sammanlagt 600 spänn! Kan nämna att ordinarie pris ligger på ca 3000kr delen!! Det är galet bra, och turen att jag kunde ha det också, fanns ju liksom bara ett exemplar av just det stället. :) Mkt nöjd!

Ja mer då?

Fick en praktikplats via lyftet, så har gjort min andra vecka på dagiset Rådmansparken precis nedanför där jag bor nu. Går bra, är ju som inget märkvärdigt och det är snälla barn. :) Annars är det hemskt dött på jobbfronten, har inte gjort något mer där. Blir mest bara deprimerad när jag tänker på det. Men nått extrajobb må jag ju försöka hitta annars blir man ju utan pengar o man har ju hyra osv att tänka på. Håller på att strula med papper o intyg o grejs till Kommunals fack som jag gått med i för å få nån ersättning, men de kan ju dröja och räcker ju ändå inte att leva på direkt.
Men de ordnar sig! Är inte oroad över det.

Buggkursandet går bra, vi har haft 4 ggr nu. Inte nervös längre, men tycker fortfarande de är lite besvärligt. Men de är kul med, så de blir ju bättre o bättre för varje vecka. Jocke är ju med också, så man är inte ensam. Går bra!

Tommy o jag har det toppen, han bor fortfarande hos mig. Han har ju faktiskt bott här ca 2 månader. Och jag är inte less, irriterad eller vill strypa honom eller något sånt så det är väl ett gott betyg på våran relation! Haha, nä, jag tycker faktiskt de är jättebra, tycker så otroligt mkt om honom. Och kan fortfarande inte låta honom vara. Speciellt när han har bråttom på morron och inte jag. :P Stackarn! <3

Idag ska vi faktiskt spontanåka till Stockholm över helgen, det för att han måste förnya en vapenlicens på sin skytteklubb där nere. Så imorgon blir det skyttetävling för honom som jag ska få titta på o sen ska jag också få prova panga! Coolt!! :D Bor vi hos hans mamma och så ska hans pappa skjutsa oss från tåget så då får jag träffa föräldrarna också minsann. Lite nervöst, men kul också. Åker vi hem på söndag igen.

Ja, de är vad som pågår just nu. Trivs bra med tillvaron och är nöjd o tillfreds för det mesta.
Som de ska va. :) Synd bara att tiden går så fort och aldrig tycks räcka till, skulle vilja hinna göra mer o träffa fler. Men de kommer väl de med. Man får prioritera bättre. 

Ha de bra hörrni så hörs vi! :)
PoK!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0