Ojdå

Nu var de visst toklängesen man skrev här. Över en månad sen!

Så kan de ju bli ibland. Har inte haft lust alls att blogga o då blir de ju så. Men nu tänkte jag väl visa att jag lever iaf. Om de nu är nån som läser min blogg fortfarande? :P

Anyway. Har haft lite allt möjligt för mig sen sist, inget man behöver gå in i detalj på. Kan ju dra lite update på det jag gör mest.

Danskursen går bra! Nu har vi faktiskt bara efter kvällens kurs 2 gånger kvar, tänka sig! Det är skitkul o ungdomarna är asbra men de ska bli skönt att göra färdigt de där också. De tar ju en del tid o ork i anspråk, mer än jag hade trott faktiskt. Men de är sjukt roligt också! :)

Är ju som sagt på dagis, är nu inne på min sjunde vecka där. Har börjat få vikariera lite smått nu också, så de är ju trevligt att få betalt när man är där med! ;) Har ju praktiken fram till jul men hoppas få vika så mkt som möjligt så man får sig lite slantar.

Är som ganska välbehövligt de, går verkligen på sista pengaångorna nu. Det suger att behöva skrapa i hörnen och ständigt bekymmra sig för pengar, men de är ju som inte så mkt att göra då man inte har något riktigt jobb. De går ju bra och är ju ingen kris så, men man önskar man inte behövde bekymmra sig iallafall. Men men, de ordnar sig de där med, jag ska söka nå extrajobb helg/kväll så man får sig nå mer pengar. De blir bra de där!

Ja vad mer då? Mitt fina <3 bor hos mig än, vi har börjat fixa i hans lägenhet men vi kommer nog som bo tillsammans iallafall. De är ju så man kan hålla till där också om man vill ha lite omväxling. De går jättebra och de är så mysigt o härligt att ha någon hos sig. Minns knappt hur de va att vara själv. Saknar det inte! Inte ens korta stunder konstigt nog. Trodde jag skulle bli lite less iallafall men inte då. Vill vara med Tommy hela tiden. Tycker bara om honom mer o mer vartefter tiden går. Mitt hjärtegull. <3

Ja de är väl min verklighet just nu. Dagiset, dansen o Tommy. Familjen är med på ett hörn, mamma fyllde ju faktiskt 50 den 3 nov o så var de farsdagsmiddag igår så dem träffar jag ju mest varje vecka med. Sen är de lite promenader, filmer, mys o spel på agenden, vi tar de ganska lugnt på helgerna. Blir nån dans då och då och sällskapar med Frida eller Ekke o hans tjej Jennie och ibland Jana o Vilja också.

Försöker som ha kvalitetstid med dem jag gillar mest o njuta av tillvaron o lediga stunder och uppskatta "nuet". Tiden flyger så satans fort så man måste verkligen försöka hitta lugnet o stillheten o va nöjd och njuta av den som den är, där och då. De är ju fan jul om 6 veckor liksom. Hela hösten har bara blåst förbi! Och ja sommaren var ju likadan!

Ett år är inte längre vad det än gång varit. Nu går det ruskigt fort! Lite för fort. Man drömmer om saker man vill göra, människor man vill träffa. Men tiden tycks som aldrig räcka till. Eller pengar att göra saker med heller för den delen. Man vill resa, jag vill utomlands med mitt <3 o kanske kompisar. Vill "hem" o träffa mina älskade Bettan, Fia o Sofia. Miss you guys!! :(

Vill göra, se, uppleva o upptäcka. Men men. Det kommer nog en tid för allt det också. Kanske inte just nu bara. Man får nog stilla sig o inse att allt går i perioder och lita på att det man håller kärt faktiskt finns kvar. För det tror jag det gör hur stressad man än blir av att inte få träffa dem eller göra det man älskar. Hoppas det iaf.

Blev ju lite filosofiskt de här kanske, men de är skönt att skriva av sig funderingar o lufta tankarna lite. De är ju de bloggen är till för, ja min iallafall. :)

Men ha de bra nu hörrni!
Ville bara säga att jag saknar mina <3 därute! Hoppas på att ses snart!!

PoK!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men äntligen!! Som jag har väntat på ett nytt blogginlägg! ;)

2010-11-18 @ 19:22:03
Postat av: Bettan

Saknar dig med! Men de kommer en tid då vi har tid att umgås, fröken Norberg har ju alltid så fullt upp med att jobba jämt.. :S

2010-11-19 @ 16:01:05
URL: http://norbergb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0