Sommar

Hallojsan igen kamrater dags att uppdatera lite kanske? Är ju faktiskt en hel del i görningen.

I helgen som var, lr rättare sagt i lördags, var jag bjuden på Beach Party i Oviken av bröderna Arvidsson (Truls o Totte). Drog med mig Jana o susade dit, blev en nykter afton. Men fy fan så underbar kväll, dra mig på en liten vagn! Panoramavyn över sjön o vackraste himlen på det med solnedgång o grejer, ojojojoj säger jag bara! Kubb o mys vid stora brasan, grilla korv och sen även årets första dopp efter en liten tävling. De hade satt upp en stock som i Robinson ute i vattnet, den som kunde balasera längst vann. Och vem var det då tror ni?? Jo, jag! :D Vann en ask toblerone! :D Jättemysig kväll, underbarast ever! Vill tillbaka. <3

Lite bilder Jana tog med sin digitalkamera (för Becca glömde ju givetvis sin systemkamera hemma):

















Är nu ganska precis hemkommen från stråket, ikväll blev det ut med Jana o Vilja, supernice! Vi var först och tittade på pjäsen "Först Föds Man Ju" som Stina, Olof, Elin o Christoffer från gamla klassen var med i. Bra pjäs för övrigt, tänkvärt manus. Sen sa vi, äh vi går på stråket! Jag tog de chill dock, drack en cider o ett glas vin o va nöjd med det och det var ju mest för sällskapets skull. :) 
Var ju även ut på stråket igår med Frida o Ekkepekke, då extremt berusad. Sjukt kul kväll, blev som vanligt både tårar o skratt men de hör väl fyllan till antar jag? Sov borta, vinglade hem kl åtta imorse (fortfarande full) för att hinna tvätta upp mig, byta om, käka frulle o dra på jobbet till kl tio! Kom på jobbet (fortfarande påverkad kan tilläggas...) o som tur var de inte mkt att göra. Och man har de ju förjävla bra som inte blir bakis.

Men nu är jag ledig tre dagar från jobbet, och oj så perfekt över yran... ;P Köpt tredagars bara för frihetens skull att bara kunna komma o gå som man vill o de blir med Jana som sällskapet. Gött! :)  

För övrigt är det stora grejer på g, jag har fått egen lägenhet! Det är en nyrenoverad etta på Frösön, fick nycklarna idag så nu kan man börja spåna, planera o flytta in! :) Ska bara kontrakt skrivas sen med hyresvärden så är de klart! Så sjukt jävla nice! Och är de sämre väder imorrn blire en tripp på IKEA, Sundsvall o inhandla plock som behövs, superduperkul!! :D Kan knappt bärga mig tills man får börja rumstrera o fixa o dona. :D :D :D   

Så det kommer de bli dagtid denna helg, pyssel me nylägenheten. Så blire yra på kvällarna. :P Ska även prova vila upp mig för jag har värsta grisveckorna med jobb framför mig nu. Sön till tors, ledig fre, jobb igen lör till fredag... :S Och sen bara helgen ledig för å jobba nästan hela veckan därpå igen... Jag är bara ledig typ 6 dagar på hela augusti... Kommer bli slitigt, men är nog värt de i slutändan. Inbillar jag mig. ;)

Så efter augusti är jag out in the blue igen med vad man ska göra. Har dock kommit på att jag vill jobba i mataffär, typ coop konsum på frösön vore inte så dumt? :P Det kan vara lagom syssla tror jag tills jag vet vad jag vill bli här i världen. Och jag tror de kan va ganska nice, varierande arbetsuppgifter o säkert goa arbetskamrater. Awesome. Men nåra dar ledigt ska jag nog unna mig tror jag. :) 

Jaa de va nog allt jag hade att berätta för tillfället. Blev ju en del. :D
Men ha de gott hörni tills vi hörs igen. 
PoK!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0