Chokladbollsbak

I fredags var det dans (igen), och mina älsklingar SHAKE spelade på furan! SUPERDUPERBRA as always och det var riktigt kul o trevligt. :) Efteråt följde Frida och Erik med mig hem och sov över för igår lördag hade vi bestämt att baka till DM. Det har jag förmodligen glömt berätta om här på bloggen, men jag och Erik ska ju vara med och tävla i DM, dansa bugg alltså! :P Och då det är klubben som arrangerar tävlingen försöker vi ju tjäna så mkt som möjligt på den och då får man ställa upp o baka!

Sagt och gjort, vi tre skulle göra 250 stora chokladbollar. Vi åkte på Maxi när vi vaknade och handlade ingredienser och sen satte vi igång! Smidiga o snabba var vi och efter ca 2 timmar hade vi lycktas rulla 340 st! Lite missräkning med andra ord om man nu kan kalla det så, men vi klagade inte. Mycket att smaka av! :D
Här är några bilder från baket:

   

Sen åkte Frida hem och jag o Ekke spenderade resten av kvällen framför tvn med diverse filmer innan han åkte hem på natta. Riktigt gött!

Annars då? Jag är förkyld, IGEN. Kanske jag sagt? Jag har verkligen inget immunförsvar. Först blev jag förbannad för jag tyckte att jag fått den av ingen anledning, alltså att jag tagit det lugnt och inte "utsatt" mig för saker som kan bidra, men sen kom jag ju på att förra helgen när vi var på Wången bastade jag ju och SNÖBADADE mellan varven. DUM idé. Så då får jag ju skylla mig själv.

Veckan kommer bli rätt lugn, inte mkt annat att göra för att inte bli sämre till helgen då jag ska tävla. Kurs imorrn, dansträning tisdag (måste träna med Ekke inför tävlingen, lite åtminstone) och skrivbordarbete inför DM på ons (då man förbereder alla papper till tävlingen). Det är vad jag vet än så länge iaf. 

Satt då vet ni ju va ja har för mig. Ha re alla! PoK! 


Ps. Till dig Sofia ang kommentaren; Vi alla vet väl vid det här laget att du ÄR ond. ;) Saknar dig tjejen, vi måste försöka ses snart! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0