4 advent

Ja du, snart är det jul. Ojojoj! :)

Så här blev pepparkakshuset, inte illa tycker jag för att vara första gången, och dessutom på egen deg o egna bitar! :P



Veckan har väl vart ganska lugn.
I måndags morse, på lucia, var jag och Jana till stora kyrkan och lyssnade på PCs musikesteter som hade det tradionella luciatåget. Väldigt mys o julstämning!

Sen var de styrelsemöte på tisdagkvällen och på onsdan åkte jag till Frida i Krokom och grattade henne som fyllde 20 år! :D Fick smörgåstårta, kakor o vanlig tårta, mums mums! Klippte mig i fredags och följde med Tommy till en av hans kompisar som ska göra säsong i Alperna och hade hejdåfest.

Så igår lördag hade vi bakdag hos mamma o pappa, bakade tre sorters kakor o kokade lite misslyckad knäck, så jag ska koka ny här i veckan. Slog in julklappar gjorde jag också!

Och idag for vi till Strömsund till moster G o hade lite lilljul, Ingrid o Bengt kom också så det var mysigt. Har ganska nyss kommit hem därifrån faktiskt. Skön vecka har det varit.

Nu har jag tänt fjärde ljuset också, så de är lite adventmys i lyan. Njuter av tillvaron med hjärtat, vi har det så bra. Och efter jul blir det mycket nytt och spännande, för det första har jag precis fått en 50% tjänst på dagiset fram till juni, så det är toppen! Blev verkligen överraskad och glad! :) Sen ska jag ju läsa ett par roliga kurser också, så det ska bli roligt det med.

Jadu, sen då?

Den här veckan blir väl lite hektisk, ska koka knäck imorrn och se till så de mesta julbestyr är klart samt städa lägenheten ordentligt. Tisdag ska jag göra stan med Frida o handla sista julklapparna. Onsdag blir det träffa Jana och Vilja o inför-jul-mysa lite med dem. Och sen på torsdag åker ju Tommy hem till föräldrarna i Stockholm på förmiddan o jag drar hem till mor & far för att göra köttbullar o annat gott till julaftonens bord och spendera juldagarna hos dem.

Satt mycket fix är det, men de är roligt också. :)
Skriver väl nå mer i jul här så jag håller uppe den braiga lågan jag fått upp nu.
Men ha det gott så länge!

PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0