2 advent

Så är de ju andra advent nu då o dags att skriva igen. :)

Veckan har vart lugn, var hemma med magontet till onsdan så de blev ju bara två dagars jobb. Hann då julpyssla färdigt i princip här hemma, har några kuddfodral kvar att sy då tråden tog slut men annars är jag som nöjd. Mysigt här hemma! :D

Imorrn blir sista kursgången istället för i måndags, jag hade ju drabbats av magontet o Jocke likaså så vi var tvungen att ställa in den. Blir den av imorgon istället. Mindre kul att jag får göra den helt ensam eftersom Jocke åkt på semster till USA, men men. Den ska bli skitbra iallafall, I do my best. Kan inte göra så mycket mer. :)

I fredas var de dans, Blender spelade på furuparken. Jag, Tommy, Ekke, Jennie o Frida gjorde en pizza här hemma innan o hade de bra, riktigt trevligt o en rolig dans var det! Var toksvettig då ja kom hem.

Och igår var jag o hjärtat på Jamtli julmarknad, mysigt men fruktansvärt kallt så alldeles genomfrusna gick vi hem till mor & far o bakade lussebullar. Blev bjudna på mat också, kycklinggryta, mums!

Idag stod skidskytte på agendan, mildare väder som tur var. Kul var det, men hade varit lite roligare om de varit lite mer toppstrider tycker jag. Träffade på några av Tommy kompisar, tävlade i permobilracetävling, värmde oss på Ica Maxi, drack varm choklad och åt varmkorv med bröd. Sen blev de en snabbrajd på Jamtli igen då jag hade glömt ta ut pengar då vi var där första gången och därför inte kunde handla något innan mamma skjutsade hem oss i snöovädret som drog in under eftermiddan. 

Så det har varit en riktigt mysig helg med roliga aktiviteter och nu väntar gomiddag med mitt hjärta, potatisgratäng, fläskfilé o sås, yummie! Sen film o soffmys med de två adventsljusen redan tända! :)
Fantastiskt, jag är lyckligt lottad o älskar honom så mycket! <3

Ha de gott!
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0