Just another sunday I guess

Jadu, som sagt. Veckorna bara flyger.

Man tycker att man egentligen inte har så mycket till liv men på något sätt är ju dagarna fyllda av saker att göra hela tiden. Man har nog ganska mkt liv egentligen. Det är träningar, skola o plugg, vänner, danser, möten o massa annat grejs. Facinerande egentligen hur man kan känna sig så obetydlig och som att man inte har något liv trots att man knappt har en minut över emellanåt.

Anyway. Helgen har varit lugn, drog med mig Ekke på en vad jag trodde skulle va fest i fredags men som mer var en mysig-fika-sitta-prata sammankomst hos en fd arbetskamrat. Hon och jag gick på krogen en sväng o shakeade rumpa medan Ekke gick hem till mig och sov. De va väl socialt o underhållande men ja. Inte direkt party-party. Och ja.

Ytterligare något som facinerar är att man kan umgås en hel kväll och en hel natt med en av sina bästa vänner och ändå knappt prata. Hur någon kan ligga och sova bara någon decimeter ifrån en men ändå kännas som på andra änden en fotbollsplan. Något är trasigt och just nu vet jag inte vad mer som finns att göra för att laga det. Det är kanske hopplöst trasigt. Sen kanske han inte tycker det är konstigt alls eller känns något annorlunda. Men det är inte alls som det var förut. Jag känner mig förlägen och obekväm många gånger, och det ska man väl ändå inte behöva göra för en så nära vän? 

Något är trasigt.    

Idag ska jag plugga, räkna lite matte och söka lite information. Det känns helt okej för det är ganska enkla grejer. Sen ska jag försöka ta en promenad och vid fem ska jag på kursledarmöte på Lillsjön. Så det är min söndag. Imorrn drar en ny skolvecka igång igen. De blir nog bra.

Sen har jag insett att på fredag åker vi ju faktiskt till London jag och familjen. Är alldeles likgiltig inför det. Men de ska väl bli kul att se något annat för en helg. Ska ta med kameran o fota mkt.

Och btw, igår hittade jag mig en ny skoterhjälm! Såg en annons i tidningen om hjälmrea o åkte o kikade. Fick en skitsnygg o apbra crosshjälm för 550 kr! VILKET KLIPP säger jag bara! :D

Jaa, nu ska ja göra lite nytta. PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0