Det kommer bli något av mig också!

Igår kom Ekke hit, de va gråregnigt o allmänt vara inne o kura o titta på film läge. Så vi tittade på film o mina serier o sen la vi oss. Sedan har dagen idag till stor del bestått av att trösta vännen min. Han har tjejbekymmer. Faktiskt har han samma problem som jag, aldrig nån som vill satsa o prova. Men han har en hel del otur också. Då kom den första negativa insikten för dagen. Han var så ledsen o jag hade inget att säga. Jag höll om honom, men inte en mening till tröst formade sig i mitt huvud.

Sedan gick vi ut och åt. Då berättade han hipp happ att han och Jonas pratat lite löst på forum och J hade sagt att han var nöjd med saker och ting som de var just nu. Negativ insikt två. Nu är det definitivt, det kommer aldrig bli något mellan J och mig. 

Men av nån anledning är jag ganska pepp och glad ändå!

Och därav rubriken, det kommer ordna sig iallafall. Jamenar, jag kan ändå inte göra något mer för Ekke än finnas som stöd i den mån jag förmår och då får det duga, jag behöver inte försöka hitta på något att säga. Och med J, fine då. Jag får lov att acceptera att jag nog alltid kommer vara lite kär i honom. Det kommer alltid finnas där inne nånstans, men jag ska inte vänta/hoppas på något som förmodligen aldrig kommer. Jag har självdiciplin nog att lägga det där åt sidan, jag måste leva livet.
Det är min positiva insikt idag. Veckorna bara rinner förbi en och jag ser mer och mer mitt liv med allt det jag gör framför mig, som om det vore på ett papper, och det finns inga måsten.

Jag har skolan. Det går bra, det är mycket och tufft, men jag vet att jag klarar det. Det känns överkomligt, jag har koll på läget. Jag har dansen och ÖBRK o de sysslor det innebär som jag tycker är kul. Jag har fantastiska vänner, alla unika på sitt sätt att ge mig vad jag mår bra av. <3 Jag har min familj, trots att vi är lite svajigare än vad vi brukar. Vi har inte anpassat oss till att vi är 4 vuxna som bor tillsammans numera, men jag hoppas det kommer och jag ska försöka anstränga mig mer för att det ska bli så. Kärlek, visst saknar man den oerhört, men jag känner också inuti att den får vara värd att vänta på. Man ska inte nöja sig. Dessutom finns inga stopp på vägen - enjoy, have fun and feel good inside! :)     

Japp så ere. Och nu väntar en lugn period i mitt liv och jag ska göra mitt bästa för att hålla den lugn, jag tror de kan va bra. Närmsta två veckorna ska jag på skolan 1 dag och ha metodövningar, sedan är det enbart självstudier och det passar mig perfekt! :D Sen kommer tre tentor på rad (två om jag slipper omtentan) och sen är det jul. Typ. :P 

Aja, kontentan av det hela är iaf att jag är nöjd med läget. :) 
Och imorrn blir det Kälarne! <3

Ha ne, PoK!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0