Dimanche

Hittade massa nice kläder på Birsta igår, jippie. :) Därefter fick jag puttra hem på egen hand från Sundsvallet eftersom mamma skulle köra hem en jobbil åt pappa. Körde fort som fan, åkte tre var hemma fem. :P Då väntade Jonas på mig, så jag hoppade in duschen o fixade mig inför dansen medan han fick titta på tv. Sen åkte vi te Emma o grillade där, de va ja, Jonas, Ekke, Emma o Julia. Alltid lika trevligt. :) Lite lätt paltkoma o sen drog vi te näset på dans, Zlips och Fålings lirade järnet! :) Det var dock en lite udda kväll, var trött och sen kände jag mig lite dum inför Jonas och lite annat skit o skräp... Så när han skjutsat hem mig kröp ja ner i sängen o va lagom ledsen. Ringde och beklagade mig för Ekke en stund o kunde sen somna.

Vaknade idag typ halv tolv men låg och tyckte synd om mig själv till typ två. Sen insåg jag att det inte gjorde de bättre för någon, ryckte upp mig, gick och duschade, tog en promenad i finväre, blev på bättre humör o kom hem till färdig mat. Fick efter maten 2/3 uppgifter gjorda, så de blev en riktigt bra söndag iallafall. :)

Och det här med Jonas. Har kommit fram till att: Let it be. Blire nå så blire nå, om inte, ok. Han är jättego o trevlig, duger alldeles utmärkt som kompis också. Visst kommer de ta lite tid innan ja kommer över de känslor jag har för honom ifall de inte skulle bli något mellan oss, men de är ju överkomligt. Bara jag tar de lugnt o vi tillsammans bestämmer hur vi ska ha de så blir de nog asbra de där. Ja har insett idag att de inte hjälper nå, allra minst mig själv, att överanalysera, kämpa fram, bli ledsen etc etc. De ödslar bara energi o man ska inte tvinga fram ett förhållande. De ska ju vara något härligt som bara kommer naturligt liksom. Så nu följer jag mitt mya mantra, TA DET LUGNT OCH LET IT BE.

Ny vecka nu då. TRE VECKOR TILL STUDENTEN! HALLÅ VAD HÄNDE??!! :O


Och den här veckan är inte ens nån "skolvecka" egentligen, för det är bara imorrn ja har vanliga lektioner. Sedan är det vett&etikett-dag på tis, bal på ons (ledig på dagen) och ledig tors-fre. Jävligt nice och slött med andra ord! ;)

De blir kanon de här! :D
Men ja håller er uppdaterade i veckan också. :) Ha de bra så länge! PoK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0