Mjo

Dags för uppdatering igen, och tänk vad mycket som kan hända på en vecka...

Först och främst kan jag berätta att Henrik dumpade mig i onsdags. Via sms. Det gjorde mig jävligt förbannad och upprörd så den natten sov jag inte mycket, pratade i telefon med Bettan och Frida för att ventilera min ilska och undvika att grina. Tack för att ni finns. <3 Anledningen till att han dumpade mig via sms var att han hade främmande hos sig och ville därför inte prata i telefon. Men de tyckte jag var dåligt, då hade han lika gärna kunna sparat med att dumpa mig till på tordag. Men han är ju kille, man kan väl inte begära så mycket mer. Begärde iaf av Henrik att vi skulle träffas och prata om det eftersom det oftast bara blir fel och missförstånd då man pratar i telefon, men eftersom han jobbade både dag och natt veckan ut kunde han inte så jag sa åt honom att ringa mig på torsdagen ändå så vi fick de överstökat. 

Så torsdagen blev logiskt nog en skitdag rakt igenom, otroligt trött och depp och allt kändes som de gick fel. Väntade hela dan på att Henrik skulle ringa dessutom så jag kunde få en riktig förklaring. Efter skolan gick jag runt hemma och bara kände hur de kröp i kroppen av otålighet så jag hörde med Erik om han var hemma och åkte dit på kvällen för att få något annat att göra och något annat i tankarna. Då lyckades jag ju självklart repa biljäveln då jag skulle köra ut ur vårat nya skitgarage som är bajstrångt så då rann allt bara över. Ringde ut far så han kunde titta på det och stod där ängsligt med tårar i ögonen för att höra domen. Han tittade lite lätt på bilen, tittade på mig och såg hur upprörd jag var och sa "Det är bara en bil. Åk nu" och gav mig en kram innan han gick in. Jag har lätt bästaste föräldrarna i hela världen. <3

Sen satte jag mig i bilen och for. Höll på att börja lipa i storrondellen, men tryckte igång en skiva och sjöng för full hals ut alla känslor och frustration som byggts upp under dan. Kände sedan en enorm trygghet och ett lugn då jag kom till Erik. Fick fika nere hos hans föräldrar och sedan på väg upp till hans lilla hus (som ligger i utkanten på gården) ringde äntligen Henrik. Surrade med honom ett tag och fick då berätta hur de hade känts osv och fick ju förklarat att jag inte gjort något fel och att jag var en supergo och trevlig tjej men att det inte känts rätt helt enkelt. Och då kände jag äntligen att okej, då kan man gå vidare från de här, känns de inte rätt så känns de inte rätt och det är ju som de är, även fast jag såklart kommer sakna honom och känna en liten sorg att jag inte riktigt fick chansen att visa honom vem jag är och allt roligt vi hade kunnat haft tillsammans. Men men, livet är ju så och detta har ju gjort mig en erfarenhet rikare. 

Fredag var en lite roligare dag, efter besöket hos Erik och det faktum att Frida skulle va med mig hela helgen och göra sig i ordning med mig, var jag pepp som fan för dans i Häggenås där Jannez spelade (och Ständutt Blakk i pausen). Det var grymt kul och jag dansade hela kvällen och bara njöt! De spelade så jävla bra och det var roligt folk ute! Underbart! <3

Lördag, igår, segade vi hela dan. Sov, pratade och bara va. Gick på affärn, jag och Frida lagade maten och sedan blev det film på kvällen, World Trade Center med Nicolas Cage, riktigt bra och tänkvärd. Sov som en stock fram till åtta då Fridas kom-ihåg-medicinen-larm gick och efter det drömde jag. Tyvärr så drömde jag om Henrik. :(

Så idag, söndag, har jag varit ganska deppig och nere. Allt det med Henrik känns helt okej och jag har gått vidare och så, men just det jag drömde och insikten att vi inte är tillsammans längre gjorde mig ledsen idag. Antar att det är en del i processen, jag hade ju inte hunnit "fastna" så hårt eftersom vi inte hann vara tillsammans mer än 3 veckor, men jag tycker/tyckte ju om honom så de är ju klart att det känns. Jag tror att även fast jag gått vidare kommer det nog kännas ibland. De blir ju så då man tycker om någon. Men de känns bra, för Henrik var ju uppenbarligen inte rätt liksom. Jag förtjänar någon som anstänger sig för min skull, som vill vara med mig. Så är det bara.

I övrigt har de inte blivit mycket gjort idag, segat som fan. Frida och bror åkte till Svenstavik vid fem, sen har jag hjälpt mor och far lite i torvalla. Nu är det bara garaget kvar, flyttstädningen sker imorrn. Så nu är nästan alla grejer på Köpmangatan, men än bor vi i en flyttlåda. Men de måste ju få vara så ett tag innan man får ordning.
Vi åt middag på donken, så detta har verkligen varit nyttigaste dagen i världen hehe. :P Lunch på subway med Frida och sedan donken med päronen. Plus glass och godis. Men detta gjorde jag till lite av en svullardag för nu blir det hårda puckar. Ska från och med imorrn skärpa mig rejält, undvika socker så gott de går, äta bra och börja träna mera. Känner att jag vill ha fokus MIG framöver, göra sånt jag vill och mår bra av. De blir säkert bra. :)

Blev mycket skrivet idag, men de var en del att lufta också så... :) Men ha de bra alla till vi hörs igen. Ta hand om er. PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0