Helgen som va:

Fredagen bjöd på dans, Shake var skitbra som väntat och Expanders sög som väntat. Men jag hade kul, som alltid, och det var skönt att få dansa igen. Dock missade vi slutet, åkte en halvtimme tidigare undefär eftersom vi skulle upp och åka skoter på lördan. Men får ju dansa mer på fredag igen, då spelar Blender på folkets hus. Wiie! :)

Åkte ju med Erik hem till Ede på fredanatt, klev inte upp så värst tidigt på lörda, klädde på oss som fan (jag hade 4 lager) eftersom de va så jävla kallt ute och drog sedan med skotern hem till S-O där vi skulle utgå ifrån allihop. De va jag o Erik på en skoter, Johan och Tomas på en och S-O körde solo. Supernice skotertur till Åkersjön sedan, åkte med Erik först, men hans dyna hade kaikat ihop så de va lite studsigt. :P Men jag bytte då Andreas slöt upp med oss på vägen, han erbjöd dubbeldyna och de tacka man ju inte nej till. :)

Väl på plats i Åkersjön tittade vi på crosstävlingarna, modiga grabbar de där som gasar upp för backen på skotrarna. Och hoppar högt gör dom! :O Då de vart paus gick vi och tittade på vad Polaris hade utställt, eller rättare sagt, grabbarna nördade på med massa motortermer och grejer jag inte fattade ett jota av så jag fick stå och frysa istället. Men sedan frågade Johan om vi skulle köa för en burgare och de va klart mycket bättre! Köpte varm choklad också, mums. :) Värmde skönt. Sedan tittade vi lite på semifinalerna då de satte igång igen, men de vart för kallt så vi bestämde oss för att åka iväg i skogen och busa lite på skotrarna istället. Jag frös som ett jävla arsle, så jag och Johan brottades ner för backen i princip, de va kul. :P Och varm vart man ju! :D

                 

De va så sjukt kul att busa, vi burkade runt och hoppade i den djupa pudersnön och det otroligt vackra vädret gjorde de ju inte sämre! Och värmen höll man ju då man måste jobba för å hålla sig kvar på skotern över huvud taget! Kan säga att det blev en å annan vurpa för min del, hehe... Inte så lätt å klamra sig fast alla gånger! Men jag och Johan ägde på å burka iaf! :P Hemfärden blev med S-O, avsevärt mycket bekvämare än Eriks dyna kan jag säga. 

Väl hemma hos S-O beställde vi pizza, vrålhungrig var ja och astrött. Blev sedan en bara en anings jättegruvosamt o sätta på sig de blöta skoterkläderna igen å dra hem till Erik... Men jag skulle ju iväg till Elin o festa, så de va ju till o bege sig. Kom hem, tog en dusch och sedan hämtade Stina mig uppbackad av min välkomstkommité Jana och Linda. Mycket trevlen, och festen var SÅ kul! Jag blev aspackad på en gång eftersom jag var så trött, men de va fan bästa festen ever! Så helvetes kul, VI MÅSTE GÖRA OM DET FOLKET! Älskar er! <3

Sönda då. Mådde asbra, pigg och alert och inte ett uns bakis. Erik och jag ville ta tillvara finvädret trots att det var svinkallt även denna dagen så vi tog en tur upp på berget tvärs över sjön där han bor med skotern. SUPERFIN utsikt, och där uppe var det varmt och gött också! Kunde knappt sluta titta, de va så vackert! Sedan åkte vi hem och kurade ner oss i soffan, titta på Mulan och segade resten av dan. Erik lagade god mat och jag tog bussen hem på kvällen. 

           

Oj, blev ett jäkla långt inlägg, men men. :P

Idag åkte jag skrillor på bollspelet, gick bra trots ont i kroppen efter allt skoteråkande. Gick hem från Odenvallen också, för idag var det oxå jättefint väder. Älskar såna här dar!! Så dagen har varit helt okej, fast jag vill tillbaka till Ede... :( Seröst, den här helgen har varit den underbaraste på länge, SA JÄVLA GO. Vill ha mera. Nu. <3 

Men nu ska jag käka nå, magen skriker! Men ha de gott alla. PoK!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0