Underbara luciasöndag!

Jaa, idag har det verkligen vare mys!
Mor väckte mig vid sju, då var vi upp hela familjen och tittade på luciatåget på tv med en kopp varm choklad och en stor, fet lussebulle i handen!

Därefter la jag mig och sov en timme till, hade svårt att somna igår kväll så var rätt så trött. Därefter blev det julbak för hela slanten! Fotade lite vad vi bakat:







Inte illa va? ;) Det enda vi inte bakade som vi tänkt göra är filmjölksbröd, de sparar vi te en annan dag.
Sen var vi tvungen att tömma frysen lite för att få plats med alla bakverk, så de blev diverse olika rester till middag haha! :)

Har hunnit tagit en skön promenad också. Minus 2,5, perfekt klädd, ny musik på mp3n och ett helt fantastiskt ljus på himlen nere vid storsjön, typ lila-grå-blå. Fabuloso! :)

Satt idag har man verkligen njutit av tillvaron! Annars så är de väl rätt lugnt. Kan ju nämna att Kaxås var sjukt kul! Var sådär lagom rund under fötterna och på ett sånt litet ställe är man ju underbar och älskad av alla (jag dansade HELA tiden, alla verkligen DROG i mig) och så spelade Jannez apbra (som vanligt) och det var så charmigt och trevligt så. Förutom slusk-äcklet som bjöd upp mig till sista dansen, men då kvällen var så bra i övrigt räknar jag bort det.

Nu i veckan blir det julklappshopping, styrelsemöte ÖBRK, arbetsförmedlingen och på tis ska jag följa med en som heter Lillemor på Bettans jobb (Rent Av) och se hur dom jobbar! Ska bli kul och då kanske jag får veta om ja får fortsätta eller inte. ;)

Jaa, så ser de ut, får ni ny update senare i veckan. Ha de gott!
PoK!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0