"Bra musik. Medryckande!"

Oj nu är de ett tag sen minsann, men de är ju inte så konstigt! :P

LÅNGFREDAG
Bror och far skjutsade mig till Erik. Simon övningskörde, ja var ganska så nervös mest hela vägen men han är ändå duktig. Och åksjuk blev jag! Hm. Kom fram och såg att Ekke lastat skotran redan, nice! Så de va å stuva in grejerna, fikade en sväng hos hans mor/farföräldrar (kommer inte ihåg vilket) och sen drog vi till laxsjö!
Väl där blev de dansträning för fulla muggar, vi åkte direkt till bygdegårn och dansade för Junior, de va spännande och han hade lite bra saker å säga för mig att tänka på. Efter de blev de middag, Jonas (som vi skulle bo hos i helgen) va sa go och lagade mat åt oss, mums! Sedan var de bara att dra igång kalasandet dag 1, och på kvällen drog vi ner på puben. En man kort spelade, ASBRA. De va görtrevligt, och vi efterfestade till fem. :) 
Bäst under kvällen: "Nytes med ansvar" (ettiketten på Smirnoff Ice flaskorna)  

PÅSKAFTON
Mitt på dan kom Julia och så drog vi iväg på skotrarna upp te fjälls. Åkte en bra bit, lite dåligt före var de men de funkade bra iaf. Vilket väder sen, verkligen kanonväre! Solen gassade på som bara den! Framme så skottade jag en grop o pojkan gjorde eld, sedan var de bara sitta å mysa och steka i solen och äta mackor i mackjärn, så jävla nice! Lite bus och skratt och sedan hemåt igen vid fyra-fem tiden, och jag o Jonas va lite stygg me Ekke, han skjutsade hem Julia och då skyndade vi oss in o sprättade en öl/cider som vi satte oss på skotran å drack, hehe! :D Middag igen, fast denna gång hjälptes vi åt, och kalasande dag 2! Sedan blev de dans te Jannez, riktigt kul! Och En man kort spelade igen i pausen och jag måste säga att jag fetdiggar grabbarna asså, helsköna är dom ju. Så roligt att man känner dom så väl också. :) Hem och efterfesta och då fick vi besök av 4 blåsta ungdomar från Hammerdal som missat sin skjuts (totala främlingar som bara klampade in) men vi fick iväg dem ganska snabbt. Denna kväll var vi väl uppe till fyra iaf tror jag. :)
Bäst under kvällen: "Men med dig gick de ju bra, du var ju full" (Jonas kommentar om varför de var skämmigt att dansa med Julia)

PÅSKDAN
Sov och segade och egentligen var planen att jag och Ekke skulle åka hem idag men ingen av oss hade nå andra planer så vi beslutade att stanna en natt till. Dog vid frukosten då Ekke fick sms av Julia att de va en kille som kutat in i en lycktstolpe nedanför henne. Haha så jävla kul de va, han hade tydligen skallat den så hårt så den slockna! Hehe, tog iaf en skotersväng te Ottsjön sedan och hälsade på ett par kamrater te Ekke och Jonas (Robin och Liv) som vi sedan bestämde att vi skulle äta pizza tillsammans med i Föllinge. Hem och duscha o påbörja kalasande dag 3 (vi mutade Robin med gratis käk om han körde). Sedan go mat på pizzerian och vi kom inte därifrån förrän vid halv tio-tio tiden (de stängde åtta) så de var lagom glada. De började till och med släcka lysena.. :P Därifrån fick vi skjuts till ytterligare nå kamrater till Jonas (Carina o Jöryl) där vi blev bjudna på vin, påsktårta och pratstund. De va så jävla mysigt, goare folk får man leta efter, ojojoj! :) Fick skjuts hem av Jöryl och sedan efterfest igen, hehe! Var lagom aspackad kan ja säga, blev mkt vin... Men de va görskoj, och jag och Jonas klådde rekordet, sex hann klocka bli innan vi la oss. :) 
Bäst under kvällen: "Säg inte att det är slut, för de är det inte" och "Jag känner mig obekväm" (Båda av Jonas, han var verkligen mannen med kommentarerna)

ANNANDAN
Mkt segande (och fortfarande berusade då vi steg upp) denna dag. Vi tog en kortis skotersväng ner på sjön och hejade på lite folk för å få oss lite luft och sedan mer segande hos Jonas. Sedan packade jag och Ekke ihop oss, sa tack och hej och drog hemåt. Kort stopp hos Erik o dumpade kärra, sedan mot stan, plockade upp Emma, handlade på coop och middag hos mig. De åkte hem på kvällskvisten och då umgicks ja med Carro (som var på kort visit) och bror ett tag innan de blev sängen, en anings trött bara. :) 

Så de har varit en kanoners påskhelg, definitivt den bästa jag haft, fy fan va roligt!! Har verkligen njutit och bara varit och de har vart så mysigt och skönt! Ojoj, underbarast. Kommer jag se tillbaka på och minnas länge. <3 

Dock är de ju över nu och jag längtar tillbaka nå fruktansvärt! Men de va ju som uppvärming, nu blire Forum den 23e! YIIHAAA!! De bli jag, Ekke, Jonas, Frida, Emma och Louise, stuga, party o SPRIT!!! Omg, så jag LÄNGTAR. Kan inte bli snart nog! Och jag ska få åka fram i Jonas Saab dit... ;) Tihi tihi. Tycker om den pojken ja... :) Och han är lika bra som jag på att lägga roliga kommentarer, hehe... Näe, sa go en! Tihi tihi. :)

Idag har jag segat, en sväng på stan med Carro och bror, fika med moster A och Stefan och sedan plockade S-O, Anna, Emma o Ekke upp mig te dansträningen. Imåra blir de tvättstugan och så tänkte jag försöka hinna ta en promis, titta på inspelade grejer från ikväll och plugga. Får väl se vad som hinns (och framförallt orkas) med. 

Satt så ere! Nu ska jag sova. Men ha de bra allihopen! PoK!



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0