Att längta...

I torsdags kom älskade vännen Bettan till mig. En underbar helg att minnas för evigt. Simpel, javisst, men oersättlig för mig. Absolut. <3<3

Den har även satt igång mina känslor på massa olika plan.
 
Jag känner irritation. Brorsan har sin flickvän här hemma och genast tål jag knappt att vara i närheten. Jag tål dem inte. Inte henne och inte dem tillsammans. Tyvärr, jag är en hemsk människa och känner mig jätteelak, men det är så jag känner. Så utan eftertanke och respekt, jag får lust att slå dem båda i skallen. Försöker dölja de så gott jag kan, men håller mig undan. Säkrast så.
 
Jag känner hopplöshet. Min stora idol Bettan cruisar runt i sin volvo. Jag har ingen karaktär och har inte en jävla aning om hur jag ska övertyga mig själv till att ta körkort. Jag måste fortsätta läsa teoriboken och göra faser för att hålla infon färsk. Jag måste säga åt mor eller far och åka ut och öva öva öva. Jag måste skärpa mig och inte slarva med placering, speglar och skyltar. Och framför allt måste jag säga åt mig själv, övertyga mig själv, JAG KAN DET HÄR. Jag KAN köra bil. För som det är just nu är det inte bra. Jag kör inte bra. Men det är så svårt... Har ingen aning om hur jag ska ta mig an detta.

Jag känner längtan. Längtan efter ett eget liv, att sköta mig själv. Jobba, tjäna pengar, bo i egen lägenhet och få ta hand om mig själv. Längtan efter någon, underbar och omtänksam som bryr sig och stöttar mig. Någon att hålla om i höstmörkret och bara njuta av livet. Har fått tillbaka lite tro på att sådana killar finns i helgen, frågan är bara var i helvete man hittar dem och varför i hela friden dom inte ser mig stående med öppna armar och redo att leva. 

Men, hey, vem har sagt att det ska vara lätt? Synd bara att min vill så mycket nu, för vem vet vad man vill sen...
Var ett tag sen dessa funderingar var uppe... 

Förlåt, vad deppigt detta blev. Men jag tror det är bra att skriva av sig lite. Och jag är lite pessimistisk och deppig som person ibland. Det är en del av mig. Men jag är glad också. Och pepp. Det finns massa bra grejer också. :)

Som den här låten "Starship - We Built This City". Den är asbra och pepp som fan! Tack gumms. <3

Ha det bra allihop. PoK!

Kommentarer
Postat av: Elin

När du har fått ditt körkort kan du cruisa runt och ragga på asmånga snubbar.

2008-10-05 @ 20:50:36
URL: http://mots.blogg.se/
Postat av: Fd. sambo

Haha tackar :) o tack för en underbar helg :) den måste vi göra om snart :)

O klart att du kommer att klara körkortet gumms :D de vet ju jag, bara du koncentrerar dig riktigt ordentligt dom här sista lextionerna så dom kommer de att gå kung för dej ;) <3

2008-10-06 @ 18:44:15
URL: http://norbergb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0