Hemmavid

Igen då. Måste säga att det är trevligt att vara borta, men hemma är ändå alltid bäst. :)

Få se, skrev i tisdags innan vi for till Bydalen.. Vi kom fram på kvällen, packade in oss och gjorde inget särskilt den kvällen, spelade Retro som moster A vann.

På julaftonen åt vi mysig grötfrukost med ljus tända. Sedan tog vi en längdskidstur över fjället på två och en halv timme. Det var riktigt skönt att få röra på sig ordentligt och göra sig förtjänt av julmaten! :) Fast jag fruktade för mitt liv där ett tag, det var mkt kuperat på de spår vi åkte och på ett ställe var det typ stup ner över en öppen bäck! Men värst var ändå då vi skulle åka NEDFÖR slalombacken. På sladdriga, smala längdskidor, ja ni kan ju tänka er. Gick sista biten kan jag tala om. :P Men jag klarade mig ju fint iaf. Kom tillbaka till stugan lagom till Kalle som vi tittade på, sedan dusch och go mat. Åt alldeles för mkt, som man alltid gör och sedan myste vi resten av kvällen med tända ljus och spelade Geni. Far vann en glida-på-bananskal-vinst (han fick bara lätta frågor) men jag kom god tvåa. :)

På juldan gav skavsåren jag fått redan dan innan julafton sig till känna så jag kunde knappt ta på mig ett par skor. Mor och moster A tog en promenad, far skidade iväg till anläggningen och jag och bror kurade inne vid tvn och åt clementiner. De va rätt nice fast lite tråkigt. Go mat igen, och mera Geni på kvällen. Försökte klå far, men gick bet. Han fick lätta frågor igen.

Och idag då, annandan. Vi bestämde oss för att åka hem, mkt skönt måste jag säga! Var lite småless på fjällen... Så vi var väl hemma vid två-tre tiden nångång. Har nu ätit och duschat. Känner mig lite melankolisk dock, blir varken utgång med Henrik eller dans Laxsjö så de suger... Vi ska på bio, "Australia" sedan, ny med Hugh Jackman och Nicole Kidman så de blir väl lite roligare men just nu är det lagom kul. Det tjafsas och diskuteras därnere som vanligt... Suck. Att dom orkar, jag blir bara så LESS.

Men men... De kunde ju va värre antar jag...

Och jag saknar Henrik. :(

Men nu ska vi äta efterrätt iaf. Citronpaj. Ha de alla till vi hörs igen! PoK!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0