En storm..

Idag stormar det järnet ute, bara tjuter genom våra otäta fönster! Det är en lite konstig vinter vi har, ligger ganska stadigt på mellan 4-8 grader sen slutet på oktober, alltid grått, då och då lite regn. Jag hoppas på några vackra snöflingor till jul iallafall.
 
Och man kan ju undra varför jag hänger på bloggen en måndagsförmiddag när jag egentligen skulle vara på jobbet. Är nämligen så att jag efter mitt läkarbesök i onsdags blivit sjukskriven i 2 veckor. Jag sökte hjälp då jag sedan ett par månader tillbaka sover dåligt och oroligt samt tappat matlusten och allmän motivation till det mesta. En lätt depression kan man säga. Doktorn kallade det för akut stressreaktion och varningsflagg för utbrändhet så han ville att jag skulle ta ett omedelbart break från jobbet.
 
Så här sitter jag nu. Idag känns de lite mer normalt, men torsdag och fredag var jätteskumma, vara hemma från jobbet fast man är "frisk" liksom?? Men jag förstår precis varför och innerst inne vet jag ju att det är precis rätt och vad jag säkerligen behöver, även om det yttre plikttrogna jag har svårt att släppa jobbet och allt det kaoset.
 
Det är väl så att efter ett snart år av mkt press på jobbet så tar det ut sin rätt. Att en kollega gick bort hjälpte ju inte direkt till heller för den allmänna stämningen. Förförra veckan var det begravning förresten. Otroligt vacker och kärleksfull, men oj oj så tung. Grät så man var svullen i hela ansiktet och efteråt var det som om någon kört över en, helt slut på precis allt. Men skönt att få säga hejdå. Verkligen.
 
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag är ordinerad aktiv vila (alltså inte sova hela dan), så blir en motionsrunda varje dag. Allmänt plock och fixande hemma med disk och tvätt och jag har redan läst ut en av de tre böcker jag lånade på biblioteket. Och det är ju meningen att jag inte ska göra så mycket, ta det lugnt, få frisk luft och försöka släppa allt vad heter stress och press från andra saker. Lättare sagt än gjort kan man ju konstatera!
 
Men jag försöker göra sånt jag tycker om. Då känns det bra.
Lite update till er iaf, ha de så bra nu hörrni.
 
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0