Hösten är här

Verkar hopplöst att försöka blogga oftare än en gång i månaden... Hur fan gjorde man förr?? Fast då hade man kanske inte något liv och för mycket tid över till dravel på bloggen, hehe... :)
 
Det har väl ändå hänt en del sen sist, på jobbfronten iaf!
 
Jag har fått den nya tjänsten jag sökte, så det känns toppenbra!! :) Börjar på den efter nyår. Det är en annan uppgift på vår avdelning, så de blir ju samma arbetsplats och nästan samma lokaler men helt nya arbetsuppgifter. Kommer därför efter nyåret att bli en intensiv tid, det är mycket nytt som ska läras in på kort tid, mkt resa för utbildning och förmodligen långa dagar. Men det ska bli riktigt kul att få göra något nytt! :D
Så nu är det några månader kvar fram till juluppehåll då det tuffar på som vanligt, jag ska se till att bli certifierad så jag får rätt lön även med mig på nästa tjänst också, men annars kommer det bara att rulla på.
 
Hemma är de väl mest samma lika, har bytt gardiner och lite annat småplock i vardagsrummet så de ska bli höst/vinterfint. Nu saknas bara tavlor på väggarna så blir de topp! De rullar ju på som vanligt i långsamt mak höll jag på att säga, men tiden går ju allt annat än långsamt. Mitten av oktober är här, och julen står bakom nästa hörn och lurar. Lite skrämmande är det allt, så lite tid, så mycket man vill hinna med att göra..
 
Många säger att det här med tid är en sådan prioriteringsfråga, att bara du prioriterar rätt hinner du med det du vill, träna, hobbys etc. Men jag håller inte riktigt med där, för hur väl du än tycker du planerar kan du inte få rum med allt på dygnets 24 timmar. Vardagen i sig tar ju enorm mycket tid tycker jag och helgerna är du trött och orkar inte köra på med allt du skulle vilja hinna med. Och däremellan blir du sjuk eller något annat som akut måste fixas dyker in.
 
Livspusslet är knepigt. Men, jag kan ändå känna en ro med att allt har sin tid, man kommer hinna med det man vill så småningom. Man måste bara tålamodet! ;)
 
Ja de va nog vad jag hade för den här gången. Bjuder på en bild på min fina fångst från fisketuren med jobbet i slutet på september. Tre fina regnbågar fick jag med mig hem, den största på bilden, 1,3kg. Sjukt nöjd för att inte ha fiskat sen jag var typ 12 haha :P Var många som inte fick nått alls.
 
 
 
Ha de gott så länge, mys i höstmörkret! Här går inte en kväll förbi utan att en massa värmeljus glöder! :)
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0