Det var en kväll i juni

Så var ytterligare en helg till ända, och vi har tagit klivet in i juni och sommar.
 
Den här helgen spenderades med att sova bort totalt 13 timmar av lördagen. Som vanligt, vi är båda helt otroligt trötta på lördagar. Inte så konstigt då jag bara sover 4 timmar på fredagen och Tommy jobbar hårt. Men de tråkiga är ju att halva helgen försvinner i ett uns. Och inte är det någon speciellt bra sömn egentligen heller, vi vaknar och rör på oss mycket. Men de får man ta, vi har vant oss vid att sova isär på veckorna och då blir det problem helgtid.
 
Underbar söndag dock, ett pass i gymmet på förmiddan följt av en helmysig dag i solen på Pelle och Angelas otroliga veranda (med faktor 50 på, så no burn här inte!) och gott fika och avslutningsvis mysig middag hos svärmor med svägerskan och hennes kille.
 
Och nu sitter jag här och tittar ut på soluppgången, klockan är snart 4 och det är dags att lägga sig. Imorgon blir en hektisk dag med mycket på agendan, så lägger mig en timme tidigare än jag brukar. Först ska jag gå på ett infomöte på jobbet, KI ska göra en studie på hur metallpulvret vi jobbar med påverkar huden och det tycker jag är högst intressant med mina eksem och sådär. Sen blir det handla lite matvaror, ett spinningpass och öppet hus/möte med bostadsrättsföreningen innan slutligen mamma, pappa och bror anländer på kvällskvisten! De ska stanna hela veckan och bo här hos oss så de ska bli så himla roligt och mysigt! Inte sett dem sedan påsk. :) Och just ja, nämde jag att jag ska åka och jobba också efter det?? Så ja, de blir mycket imorgon.
 
Längtar fortfarande enormt efter semster och det verkar slutligen bli 4 veckor ändå, vi kommer behöva det. Vi har precis beställt golv som vi tänkt lägga i början av semestern så den vecka jag tänkt spara får jag ta ändå, annars blir det samma visa som förra året med bara massa att göra utan vila. Men vi tänkte, skulle vi vilja ut och resa på vinterhalvåret så ordnar vi det då. Man hinner ju jobba in nya dagar.
 
Allmänt less och ledsen på jobbet fortfarande och att det verkar så svårt att lösa skiftbytet. Krasst är de ju bara så att de måste ha en ersättare för mig på nattskiftet för att ett byte ska kunna ske och det kommer ju aldrig att hända. Ingen annan kommer ju byta iaf utan isf måste det bli nyanställning och det är det stopp för nu. Möjligtvis i höst när de lägger ny budget kan de bli aktuellt. Känns så otroligt avlägset bara... Speciellt när det definitivt inte finns några löften. Blir så ledsen när man ställt upp och gjort bytet för företaget utan motkrav eller nått och då de sagt att det ska va på prov och nä, det ska gå bra att byta tillbaka om det inte går bra. Men nu sitter man där i skiten iaf och de andra på nattskiftet säger åt en att "nu är du fast". Jamen tack gänget, nu känns det SÅ mycket bättre... Så ja, jobbmässigt är man en ledsen flicka just nu. :(
Skönt att det bara blir 2 nätter den här veckan och sen få mysa med familjen resterande! <3
 
I övrigt är jag rätt nöjd och glad, sommaren och solen är här med en otrolig värme och hela maj har varit vackert. Jag hoppas det håller i sig resten av sommaren så de blir mycket mys utomhus med cykelturer och mysiga båtturer och annat skoj. Det om något behöver jag nu. Och jag och T behöver faktiskt få lite ledig tid tillsammans utan olika sovtider. De 2 senaste veckorna har varit hemska, vi har haft massor att göra kvällstid och knappt sett varann känns de som. Vi behöver semester! <3
 
Men men, nu ska jag borsta tänderna, sova gott och ladda inför kommande roligheter. Livet går mycket upp och ner men man kan alltid lita på de roliga stunderna du alltid kan bära med dig och bli glad av igen.
 
Ha de gott hörni!
Och btw, SAKNAR mina girls i norr såå mycket, skulle behöva träffa er snart B och S :(
 
PoK!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bettan

Saknar dig med! <3

2013-06-12 @ 20:43:52
URL: http://norbergb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0