2 advent..Redan?

Okej okej, jag har inte dött eller nått!
Bara länge sen nu. Har egentligen ingen aning om varför, men har väl inte känt något behov helt enkelt. Hela den här hösten har man inte sett röken av och nu är det strax över två veckor kvar bara till jul! Fattar inte hur tiden kan gå så jäkla fort..


Förra helgen var mor, far och bror ner och firade 1a advent med oss. Blev en ganska lugn helg med god mat, fika och julpyssel men även en sväng på Tekniska muséet och spelmässan. Lite pics på det. Kändes lite vemodigt när de åkte då vi inte kommer ses nå mer på ett ganska bra tag nu eftersom julen firas här i Sthlm och efter nyåret drar min nya tjänst igång med allt vad det innebär. Mer om det längre ner!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Känns både creepy och spännande att året går mot sitt slut då det kommer bli så annorlunda efteråt. Jag har 2 veckor kvar i pressningen och sedan ska jag bli centerlesslipare. Släppa allt som jag kan utan och innan vid det här laget och börja med något helt nytt. Har fått en prel utbildningsplan och ja, det kommer bli heavy. Kommer vara bortrest 3-5 dagar i stöten till Köping, Sandviken, Halmstad och en sväng till Danmark som kommer pågå ända till typ mars för utbildning. Känns ju otroligt roligt och spännande såklart, men det kommer bli en jobbig tid också. Mkt info som ska in i skallen på kort tid och mycket borta hemifrån.
 
Det jobbigaste tror jag är nog avsaknaden av kontroll. Det kommer bli väldigt mycket att bara haka på och göra det bästa av saker och ting och lösa problem som dyker upp allt eftersom. Men det ska säkert gå fint, känns efter den här veckan väldigt bra iallafall, vi var iväg på vår första sväng till Halmstad nu i veckan. Satte oss i hyrbil runt ett i onsdags och var hemma vid tio på kvällen torsdag. Tanken var att flyga hem på torsdan, men det blåste så mkt så flygen var inställda. Vackert att sätta sig i hyrbilen igen... Så förutom typ 11 h bilåkning var det bra!
 
Vi var iaf till Wedalco som ska tillverka våra slipmaskiner. Så nu vet jag hur de ser ut och vad vi ska göra. Fick också träffa de som ska utbilda oss, riktigt trevliga och kompetenta killar så det var skönt att vi allihop fick så bra kemi på en gång. Var roligt för oss från jobbet med, var ju som sagt första trippen tillsammans av många så blev lite av en kick off oxå! Lite (väl mkt kanske.. ;P) gott att dricka och jacuzzi blev det på onsdagskvällen, mkt mkt trevligt! Så ser ändå fram emot januari och få komma igång på riktigt! 
 
 
Superkul skylt mellan toaletterna på stället vi käkade på i Halmstad! :)
 
 
 
Och det var lite sjögång om man säger så vid lunchtid på torsdagen! Och värre blev det senare!
 
 

Ja vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, är ju av naturliga skäl mest detta med jobbet som snurrar runt i min skalle just nu.
Det är extra skönt med helg och den första snön trillade ner igår/inatt ca 3-4 cm bara. Hade några tjejer från jobbet över igår så vi åt och fikade och snackade skit. Idag har jag vilat, känner mig lite i startgroparna till en förkylning och är sjukt stel i kroppen. T har varit och skjutit luftpistol, silver blev det min duktiga pojk :)
 
Imorgon blir det lite lättare shopping, måste inhandla lite pynt nu när vi faktiskt ska fira jul här hemma och man kan njuta av det!
Satt så ser det ut, nu ska jag vara lite social igen. :)
 
Ha de gott i snöyran och se till att 2a adventsmysa nu, det ska jag göra!

PoK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0