I'm still here

Ja så har tiden verkligen runnit iväg igen. Har inte bloggat en enda gång sedan i somras, förlåt er som ändå läser. Ska försöka bli bättre på det här, det är faktiskt väldigt skönt att få skriva av sig tankar och funderingar istället för att låta dem koka över inne i skallen.

Så vad har jag haft för mig de senaste 3 månaderna egentligen?

Det är ju en hel del, man tycker att man aldrig gör saker men ändå tycks dagarna fylla sig själva och vina förbi i en rasande fart. Kan ju ta lite höjdpunkter bara som har varit.

Det var Cykelvasan i slutet av sommaren, ett gäng härliga dagar med ett gäng sköna personer i stuga, otroligt trevligt var det så ser mycket fram emot reprisen nästa sommar! :) Då ska jag också cykla, fast nöjer mig med halva. Så jag ska cykla halv-vasan nästa sommar, 4,5 mil i terräng. En härlig utmaning att se fram emot!

Har därmed också mitt träningsmål denna vinter, jag ska försöka gå ner 10 kg och vara i god trim och kondition till loppet nästa sommar så jag kommer orka och klara av det, och framför allt, att det känns roligt att göra det och inte som en evig kamp i 4,5 mil. Det känns otroligt bra, och ett fullt rimligt mål att uppnå. Huvudsaken man känner sig i form. :)

Den andra höjdpunkten var såklart Ekke och Jennies nytillskott, Edvin kom till världen! Och på det också ett dop, och ett överraskingsbröllop!! Jag var verkligen inte beredd på det men de var så fint! Så nu är de Herr och Fru Hermansson och med den finaste lilla goklimp som finns! :) Så glad för dem!

Men den största höjdpunkten under den här tiden är nog det spontanköp jag och T gjorde för ca en månad sen. Vi köpte en lägenhet! :D Det är en jätteljus och fin tvåa på 57 kvadrat, ca 100 m från där vi bor nu, på åttonde våningen och med en fantastisk utsikt! Så det innebär att just nu är vi i packartagen för fullt, allt ska ner i lådor för en flytt 100 meter bort och x antal meter upp! :)

Otroligt spännande och roligt, och den är sååå mycket bättre än den vi bor i nu! Så kan knappt bärga mig tills vi är där. Många kämpiga dagar kvar innan vi har landat med mycket som ska fixas. Inte bara packandet utan allt planerande, det är försäkringar, papper och samtal som ska ringas och gud vet allt men det är det värt. Kommer bli så jäkla bra!

En mindre bra sak under den här tiden är det senaste från mitt jobb. Alltid så här års går produktionen ned och det blir väldigt lite att göra. Detta resulterar just nu i att vi får ta från tidbank och är ledig på fredagar (därav äntligen lite blogga-tid!) ända fram till jul, och det är ju bra! Jag har inget emot lite ledigt. :) Däremot ser prognosen dyster ut även för nästa år för företaget och de måste spara, som alla andra i dessa tider. Så de tar bort allt helgjobb nästa år, och det innebär att de måste flytta om på skiften så de som nu jobbar helger bara jobbar veckodar istället. Så jag ska bli flyttad till nattskift. Ständig natt skift. Var ganska chockad, nedstämd och ledsen i början. Tänkte att det kommer aldrig att gå. Men, de är ju skönt att detta börjar gälla först v2 så jag har lite tid att sätta mig in i det hela. Och det känns helt okej nu, jag har ett jobb och har inte fått sparken, jag jobbar endast mån-tors och får dessutom varje kväll varje vecka med hjärtat istället för varannan som det är nu. Visst, vi kommer inte att sova tillsammans på veckorna, men det kommer nog gå bra. Jag känner att jag kan se ganska positivt på det, jag har ju aldrig jobbat natt och vet inte hur det är, de kan ju gå hur bra som helst också. Man måste ge det en chans. Det är inte för evigt liksom.

Så det har hänt en hel del på tre månader. Nästan lite för mycket och lite för fort. Men livet är ju så, det väljer den väg det gör och dina beslut tar dig nästa steg framåt. Allt är en lärdom och jag är så glad och lycklig. Jag är så stolt över mig själv och det jag klarar av varje dag, det är fan inte lätt att vara vuxen!

Och jag kan inte annat än se fram emot framtiden, för den kommer ha massor av roligt att erbjuda, det är jag övertygad om! :)

Nu måste jag återgå till allvaret och greja vidare, men jag har verkligen saknat att blogga så det kommer de bli mer av framöver, var så säker. ;)

Ha de gott hörni,
PoK!

Tant Beccas Edvin <3

Kommentarer
Postat av: Bettan Norberg

Men äntligen! ;)

Men mysbild på dig o lillen :D

Ska bli spännande att se hur er nya lägenhet ser ut framöver och jag tror du fixar nattjobb galant :) Kan jag så kan du ;)

Kram!

Svar: Tack gumms! Du är bäst <3
Rebecca

2012-11-19 @ 09:35:56
URL: http://norbergb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0