2 advent i antågande

Haha så gick de med det bloggandet, har nu gått 3 veckor igen. Men den här gången tycker jag att jag har en fullt acceptabel ursäkt då vi har haft otroligt mycket stuff på gång med flytten!
 
Dessa tre veckor har fan bara flugit förbi, det har varit packande och bärande och grejer hit och dit. Och så jobba, äta och sova där emellan. Så det har knappt funnits någon tid för eftertanke ens en gång, haha...
 
Men nu idag, är det äntligen klart på Edsvägen. No more den gamla lägenheten. Har nu gnott och skurat av och till hela veckan och idag drogs sista dammsugartagen och skurkäppstagen. Så jäkla skönt!! Så nu återstår det bara att lämna igen nycklarna så behöver vi inte ha mer med den att göra. Och imorgon och på måndag ska de ha visning där, så vi får hoppas de kommer någon köpsugen. Ju snabbare den säljs desto bättre för oss så vi slipper dubbel hyra.
 
Har också hunnit vara hem en sväng och lyssna på älskade gomoster som hade lunchkonsert, och så bra den var!
 

Duktiga moster! <3 Med grymmaste musikerna!
 
Sen kom snökaoset till stan, haha! Det dumpade en sisådär 4 dm snö på ett dygn och hela Stockholm var lamslaget. Ingenting fungerade, de vet inte hur man plogar och bilar o lastbilar satt fast till höger och vänster. Så tacka vet jag min norrländska körkunskap i vinterväglag. Jag hade faktiskt ganska roligt åt folk. :P
 
Ja vad mer då?
Vi trivs sjukt bra i nya lyan redan, helt galet egentligen hur fort man anpassar sig. Känns som vi har bott här hur länge som helst redan. Men vi har inte kommit i ordning riktigt än, så ni får vänta med lite bilder en stund. :) Men vi fick till lite mys till första advent iaf!
 
 
 
Och i torsdags morse var det härlig julstämning på jobbet och mina kära skiftkamrater följde med hem på fika.
 
 
Följt av en vackert kall soluppgång på fredag förmiddag...
 
 
Och visst har vi en hemsk utsikt va... ;)
Längtar lite till sommar så man kan äta frukost på balkongen!
 
Men mest av allt längtar jag just nu till julen. Trots att det är svårt att fatta att det faktiskt ÄR jul om ett par veckor längtar jag. Har åtta arbetsdar kvar innan 2 veckors julledigt och det kan inte bli bättre. Vi åker hem till mor och far den 22a och fram till dess ska det grejas på här hemma, bakas lite och koka knäck och kola och bara njuta!
 
Älskar verkligen livet just nu, det mesta flyter på så himla bra. :) Saknar mina kära norröver såklart mycket, men man får försöka råkas framöver. Allas liv rullar ju liksom på iallafall så det är inte så lätt. Huvudsaken alla vet att man har varann ändå. <3
 
Men miss you very much girls!
 
Och er fina familjen! Ses till julen hoppas jag! <3
 
 
Ha de gott därute,
PoK!

Kommentarer
Postat av: Fia

Herregud vad du har saker för dig hela tiden. Och du har julat upp mer än vad jag har XD

2012-12-08 @ 16:34:12
Postat av: Jennie

Naw hoppas vi hinner ses :) kram

2012-12-08 @ 17:26:41
Postat av: Bettan Norberg

Fint ni får de :) Ska bli kul att se hela eran nya lägenhet framöver :)
Saknar dig med gumms! <3

2012-12-12 @ 11:26:57
URL: http://norbergb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0