Snorar o hostar...

Usch vilken äckelförkylning jag fått! Näsan rinner och är totalt igenmurad om vartannat och så har jag en stygg hosta som bränner o svider i bröstkorgen, riktigt otrevligt är det! Plus ont i skallen o kroppen. Inte kul kan man väl sammanfatta det hela... Ipren o nässpray för hela slanten nu då!

Men nånting bra är iaf de två rostade brödskivorna med ost och marmelad som står framför mig, mums! :) Blir dessutom frukost nr 2, åt tidigare en tallrik yoghurt med banan och cornflakes tillsammans med Tommy innan han for. Han åkte till Umeå tidigt imorse för skyttetävling och stannar borta ända till imorrn eftermiddag då det är en till skyttetävling i Strömsund då. Så kvar här är jag ensam med förkylning och nästa skoluppgift som måste försöka göras i helgen. Mindre kul! :( Saknar mitt älskade hjärta redan!<3 Förstår inte hur man kan få en sån separationsångest för bara ett par dar? Tycker så mkt om att ha Tommy hos mig, mår inte bra utan honom. Så är det bara. Men men, han kommer ju snart nog hem igen. :)

Ja, det var ju väldigt länge sen nu igen, men man hinner som inte med helt enkelt.
Sen sist har det väl rullat på mest som vanligt tycker jag.

Har jobbat heltid de två senaste veckorna då en på jobbet blivit sjukskriven och har därför haft mindre tid till allting. Därav skolstressen, måste ligga på med de här uppgifterna nu innan nästa kurs drar igång v12! För när den är igång blir det plugg på 75% och det plus mitt jobb på 50% blir lite för mkt egentligen för dygnets 24 timmar... Men jag tror det ska gå. Kruxet blir ju om den på jobbet blir fortsatt sjukskriven, då vill de ju att jag fortsätter jobba heltid och det kan man ju inte tacka nej till! Klirr klirr i kassan liksom, vill ju försöka spara pengar så då är ju alla slantar möjliga välkomna. Men blir det så kommer det inte gå att plugga sådär mkt, den tiden finns helt enkelt inte. Man vill ju inte sitta varenda helg med det där, då vill man ju faktiskt göra andra saker också speciellt nu när det snart börjar bli vår. Skidåkning, skoter och annat skoj.

Så ja, berende på hur det blir nu då får man väl ta sig en funderare. Kanske får överväga att hoppa av den andra kursen, för hur mkt man än vill kommer tiden och orken att tryta. Vore ju inte hela världen, men vi får se.

Sen är de ju strul med csn såklart. Min ansökan om studiestöd är nu avslagen eftersom den där halva poängen fortfarande saknas. Fick besked av lärarna att inget kommer att inrapporteras i systemet förrrän alla uppgifter utom slutuppgiften är klara och det innebär ju i princip att den poängen inte kommer inrapporteras förrän i vår (typ maj) och då får jag ändå inga pengar förrän då! Suck, man blir ju less för mindre... Så då är jag ju brydd hur man ska göra med det där. Hoppar jag av den andra kursen får jag inte söka studiestöd alls då omsättningen blir för liten (25% bara, krävs minst 50%) och då får jag inga pengar alls. Det gör ju visserligen ingenting eftersom jag har jobb och inte direkt behöver pengarna, jag klarar mig ju ändå. Men å andra sidan är jag fundersam på att ha kvar kursen och bara söka bidraget utan lån, det skulle ju vara en trevlig slant att få i vår faktiskt. Men det kräver ju resultat också och så är jag osäker på huruvida man kan söka bidraget i efterhand.

Kontentan av det hela blir att ringa csn och höra vad som gäller och sen se hur det blir med jobbet o sådär. Det löser sig ju säkert, men man blir ju så trött på allt strul! Om saker bara kunde funka kunde man ju lägga energin på viktigare saker.

I övrigt då.
Kursandet går bra, har haft 4 ggr nu då, så en tredjedel avklarat. Det är kul men tids- och orkskrävande såklart.

På hemmafronten rullar de sakta men säkert på framåt, vi har fått hit möblerna från Tommy som skulle flyttas och en del av grejerna som vi ska ha i lägenheten så nu är det bara hans flyttkartonger som ska in i förrådet kvar. Skönt, men än är det mycket omflyttande och strukturerande kvar här hemma. Mkt grejer överallt som ska hitta sin plats. Det är ju kul och sådär, jag älskar ju att fixa o dona o ställa i ordning, men det är bara att hitta tiden till det som är problemet. Det tar ju sin tid liksom, och det finns ju tusen saker som är viktigare att göra först såklart. Men men, det blir ju lite i taget gjort iaf, så de må ju få vara så då. Får väl vara glad att det händer nånting! :)

Är fortsatt glad och pepp ändå på allt som är och sker, även om nu denna förkylning smugit sig in i bilden samt att jag är ganska trött och slut på allt som oftast, men det är nog perioder man har och måste gå igenom. Har man inte toppar och dalar uppskattar man nog inte det goda här i livet på samma sätt.
Har en fantasktisk pojkvän som alltid finns där i mina ups and downs och som jag älskar otroligt mycket och är så glad att han är min! Min fina!<3
Sen saknar jag mina goa ständigt och smärtsamt och önskade att det fanns mer tid att ses. Mest er Bettan, Jana... Och Frida med för den delen, vi hinner inte heller ses så ofta. Älskar er!<3

Så ja, det var väl allt för den här gången. Tänker inte skriva den här gången att jag ska försöka skriva snart igen, för de vet jag ju att det förmodligen inte blir av. Men jag uppskattar det tålamod ni som ändå läser har, försöker hålla er á jour iallfall. :)

Ha det så bra nu och ta hand om varandra!
PoK!

Kommentarer
Postat av: Jana

Pluppiiis! <3 Älskar dig med. Du är fantastisk!

2011-02-26 @ 13:15:01
Postat av: Bettan

De kallas för att prioritera ;) Jag pluggar heltid och jobbar för det mesta heltid, de blir lite sömn men man hinner :) Ta en dag och verkligen plugga, man hinner med en massa uppgifter på de viset och sen kan man ha det lite lugnt ett tag, imorgon börjar jag med en fjärde kurs, går på schema och har fullt upp ;) Men de är väl livet :)

Hoppas vi syns snart vännen, saknar dig också <3

2011-02-28 @ 15:15:01
URL: http://norbergb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0