1 december

Herregud. Nu är det snart jul. PÅ RIKTIGT.

Men känner mig ändå ganska lugn för det. Med tanke på den ekonomiska situationen som råder i dagsläget är julklappssfronten ganska lugn, det blir lite smågrejer bara som går fort att fixa. Och julmaten och julbaket är planerat och nerskrivet handlingslista så det är också på gång. Man får ta det lite pö om pö, vår frys är ju inte så stor. Typ pytteliten. :P Men det ska nog gå bra!

Jobbet då. Har äntligen fått komma på intervju (x 2 till o med) så de är en boost uppåt! Men just nu håller jag tummarna mest för ett annat jobb jag sökt, det är gångavstånd från där vi bor så det skulle vara fantastiskt! Jag fått en uppsving igen, söker för fullt och ska skicka iväg en handfull ansökningar idag igen. Jag tycker det känns okej ändå, även om jag nu är inne på månad tre som arbetslös. För jag gör så gott jag kan, det går inte att göra det mer eller fortare än jag gör nu. Halva jobbsöket handar ju om att vänta på svar liksom. Så jag är nöjd och stolt över min insats!

Och i helgen var ju min kära mammi hit till mig! Det var toppen, fredagen spenderade vi 6 timmar(!) i city med shopping samt mysig och god middag bestående av fiskgratäng. Lördagen blev det en tur till Kungens Kurva och Ikea (såklart), där avverkade vi 3 timmar. Det går fort när det är stort, haha! Och roligt. ;) Avslutade med en god pastamåltid på italienska restaurangen nere i centrum och lite godsaker till Downton Abbey! Och på söndagen bakade vi en sats lussebullar och tog sen en sväng till in till city o spanade lite julskyltning och åt en pizza i gamla stan innan mamma skulle flyga hem igen. Det var en supermysig helg och så kul att älskade mamsen hälsade på. Och nu är det ju snart jul så vi ses igen. <3

Jaa, de va nog vad jag hade för tillfället.
Nästa gång blir det rapporter från julbaket kan tänkas.. ;)

Ha't!
PoK!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0