När jag står still och tiden rusar

Helt sjukt så fort en månad går. Vart tar all tiden vägen egentligen?

Sen-sist-update, i vanlig ordning.

Var för 3 veckor sen och hälsade på Sofia o gänget på deras semester i Åre. Otroligt mysigt och trevligt, ett härligt gäng var det och så himla kul att få träffa S:et igen! Älskar hur vi kan ses typ 1 gång om år och
det ändå känns som om det inte gått 1 dag! Sann vänskap det<3






För två veckor sen kom Bettson in till stan, vi hade en mysig dag på stan med lite shopping och avslutade den med en kväll på stråket. Öste i mig två feta glas vin på 5 minuter och blev askalas. Var riktigt kul, vi mötte upp med Frida på stråket och senare även Ekke och Jonas. Härlig kväll, och en hel del surr han vi med min äkta hälft Bettan och jag. <3

Förra veckan åkte jag och Ingemar från jobbet till Hällesjö och dansade till Voyage, de har blivit mina nya favoriter! De spelar så bra och har så roliga låtar. Det var en alldeles lagom kväll, lagom me folk och en del godanser blev det. Mest spännande var när det var en sådär 20 min kvar av danskvällen och strömmen gick! Men vadå sa bandet, och ställde sig mitt på golvet och spelade akustiskt sista minuterna! Hur coolt är inte det då?? :) Skitmysig kväll, och den härliga pratstunden i bilen hem var riktigt trevlig, go-Ingemar!

Däremellan har det jobbats och stått i, har nu bara 2 jobbdagar kvar och sen har jag semster (läs arbetslös). Det känns både och, kommer att sakna arbetskamraterna (Ingemar!) väldigt mycket, men de är också skönt att få vila lite och ladda batterierna. Mycket tankar trängs i huvudet just nu som måste få landa.

Fick här i dagarna besked att jag inte får hyra ut i andra hand och att det är någon annan som vill ha lägenheten efter oss så vi måste säga upp den. Känns mycket tråkigt, både för brorsans skull som skulle få bo här och för oss som verkligen gillar lägenheten, läget och huset. Kände det på mig, har varit deppig hela veckan. Men det löser sig nog ändå, den dagen vi vill tillbaka kommer vi ju ändå vilja ha något större än den här. Och vi ska banne mig stå först i kö för 2an här i huset!

På tisdag morgon åker vi till Stockholm på minisemester, Tommy ska panga SM och så ska vi äntligen titta på lägenheten! Håller på att längta ihjäl mig! Så sen när vi är hemma igen nästan en vecka senare kan vi på allvar börja fundera hur och när flytten ska ske, vad vi ska ta med oss och vad vi ska ge bort och så vidare. Kommer bli en intensiv tid trots att jag är utan jobb, mycket kretsar runt i tankarna både fram och tillbaka.

Är redan i separationsångestfas, flytta ifrån allt det jag håller kärt. Familj, vänner, dansklubben med allt vad det innebär, mysdanserna, naturen, allt jag så väl vet om. Mamma<3! Det kommer att bli skitjobbigt. Det är redan skitjobbigt. Tårarna bara sitter och trycker bakom ögonlocken så fort jag tänker på det. Samtidigt som jag längtar mig tokig efter flytten och att få något nytt att fixa och dona med, en ny värld att upptäcka och nya utmaningar. Det är en otroligt kluven känsla just nu.

Min sorgsnaste och lyckligaste tid på samma gång.

Och jag inser hur mycket den finaste som finns faktiskt betyder för mig. Utan Tommy skulle jag aldrig våga ta steget, utan min älskling står jag och trampar och utan honom skulle jag fortfarande vara tjejen i hörnet med dålig självkänsla och nedvärderande syn på sig själv. Ingen får mig att må så bra och finns där för mig i vått och torrt så som han gör och ingen som inte skulle älska mig fullt ut skulle stå ut med alla mina konstigheter. Han är min bästa vän och kritiker och jag älskar honom för att han alltid vet rätt sak att göra och säga.

Jag älskar dig<3




Ska försöka hinna njuta av mina sista månader här. Njuta och bara göra vad man vill och känner för. Det jobbiga med det är att man hela tiden måste tänka på pengar också. Vi måste ju spara allt vi kan eftersom jag blir utan lön ett tag och kanske Tommy också. Så det suger, nu vill man ju göra saker och hälsa på folk och bara umgås o ha det trevligt och mysigt. Men lite ligger på agendan iallafall.

Nu är det ju Sthlmstrippen, kanske en sväng till Gävletrakten för att hälsa på Tommys kompisar, gå på en föreställning på Storsjöteatern (Klungan), en tripp till Övik med Bettson och hälsa på Sofia samt gå på dansgala och förhoppningsvis så många danser jag kan. Träffa gänget också så mycket som möjligt.

Hoppas tiden för en gångs skull inte går så fort så jag får lite extra tid här! Och ja, jag vet att Östersund alltid finns kvar och att man kan återvända när som, men det kommer ju ändå inte vara exakt samma. Det är bara så.

Men det var allt för nu, ska hinna slänga in nån tvätt till innan jobbet så vi har nå rena kläder inför resan. :)
Men ha det gott hörrni,
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0