Längesen!

Tänkte de va dags igen kanske. Har tänkt uppdatera länge nu, men tillfälle har helt enkelt inte getts. Men nu ger vi det ett försök. :)

Är trött och hängig, snorig som attan för tillfället. Trodde jag skulle åka på en vrålförkylning igen då jag haft ont i halsen ett par dar, men de har slutat nu så de verkar ju gå åt rätt håll. Kanske slipper bli sådär jätteförkyld den här gången, peppar peppar.

Allmänt sådär känns de lite tjyvens, är som less och trött och slö hela tiden. Vet inte om de är årstiden eller vad de är, man är ovan att de blir ljusare och så. Otroligt skönt nu när de är varma dagar och solen lyser givetvis, men de känns inte som man njuter av dem fullt ut som jag skulle vilja. Sen tror jag att jag börjar vara lite nöjd med jobbet på dagis kanske. Går sen förra månaden på heltid och det känns på. Kommer fortsätta den här månaden ut med, och fine, de är asbra eftersom man får lite mer cash att röra sig med, det kan jag absolut inte klaga på, men jag börjar som sagt känna att det är nog. Nu ska jag ju bara jobba där tills sista juni varav sista 1 1/2 veckan troligtvis blir semester, men ändå. Det är som inte lika kul längre och har blivit mer av en slentrian. Man orkar inte vara lika positiv o sprudlande med barna längre... Men men, kan ju vara en period nu bara, är sen förra veckan bara jag började känna såhär.

Räknade efter nu och får jag den semester jag vill ha skulle det innebära att det är 10 veckor kvar på dagis. Känns överkomligt. Tiden går ju så jävla fort nu också, så det lär gå i ett nafs. Bara å bita ihop.

Jaja. Sen sist har de väl mest tuggat på, kurser o möten och allmänt stök och bök hemmavid har väl stått på agendan. Blev dansgala förrförra helgen till Blender/Jannez/Zlips, de va riktigt skoj. Och förra helgen plockade vi ur det sista ur Tommys lägenhet och städande den för han har fått en hyresgäst där nu som tog över kontraktet. Blir lysande, kan vi dela på min hyra från och med nu och de ger ju en slant till över. :) Sen kan jag ju nämna att vi gjort våran första investering tillsammans, blev en Philips 32" LCD-tv! :D Sjukt nöjda är vi med den oxå, mkt fin bild. Var verkligen välbehövligt dessutom, man fick ju kisa för att kunna se något på min gamla typ. :P

Och i helgen blir det skotertur på lördag, blev alldeles nyss nästan inbjuden att hänga med på samma sväng som vi tog ifjol me S-O och Anna upp till Jänsmässholmen. Klart man vill haka på dit, så hoppas på finväder och att förkylningen ger med sig så man kan iväg!

Ja, vet inte riktigt vad jag ska berätta mer. Har det allmänt bra och trivs som fisken i vattnet här uppe i backen på Frösön med min älskling, vi fungerar jättebra tillsammans och hjärtat bara svämmar över av alla känslor. Jag har verkligen hittat rätt, min fina, fina Tommy! <3 Älskar honom mest av allt! <3

Längtar till påsk... Dels för ledigheten, men mest för att få köpa ett påskägg fullt med godis! Vi har ju inte ätit godis på jättelänge då vi gav oss själva något slags "godislöfte" eller vad man ska säga, 2-3 månader har vi nog varit utan (nån liten bit bara nån enstaka gång) men på påsk sa vi att då måste man få ett påskägg, så är det bara! :D Längtar till löning oxå och få se vad slanten blir, är sjukt sugen på en IKEA-tripp o få köpa lite nytt till lyan. Men har en del annat som ska betalas då också, så vi får väl se...

Lite påskinspirerad, älskar tulpaner!



Va nog allt för denna gång, men ska försöka uppdatera er snart igen. Förhoppningsvis med lite härliga skoterutflyktsbilder! ;)

Ha de!
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0