Helg!

Så sprang då ytterligare en vecka lite drygt förbi. Fattar det inte!
Vart tar all tiden vägen egentligen?

Sen sist då. Skoterturen blev av, men vädret var sisådär. Blåsigt och lite snöigt och så, men bitvis kikade ju solen fram iallafall. Kul ändock, härligt gäng man var ute med så det var mysigt. :)






Sen har det mest varit vanlig vardag, massor av möten för dansklubben inom olika områden. Tycker fan de är något möte jämt, men de blir ju så när man både sitter i styrelsen, ska vara KIS på sommardansskolan i juni och är kursledare. Sånt man får ta.
Jobbar och stuffar på för fullt på dagis, kommer bli en del omstrukturering nu. En av de jag jobbar med ska operera sin fot och blir borta minst 6 veckor, och då blir jag en av de "ordinarie" så att säga. Känns både bra och jobbigt. Sen får jag se hur mycket jag kan jobba i juni, har tider på campingen från sista veckan i maj redan, så beroende på schemat därifrån för juni får jag se om jag kan jobba heltid på dagis. Inte säkert tiden räcker till. Får vänta och se helt enkelt.

Jaa, och kurserna är snart klara. På måndag har Jocke och jag den sista, men jag och Lars ska ha två gånger till efter påsk då vi haft två uppehåll. Känns otroligt skönt, få en kväll till utan något måste. Har varit otroligt kul, men de känns ju på. Måndagarna nu är både stressiga och långa, jobbar halv nio till halv fem, ska vara på plats för kursen vid sex och ska hinna äta och transportera mig därimellan. Men men, snart blir de ju ändring på det. Hoppas kunna använda måndagkvällen till någon typ av träning istället. :)

Men nu är det skön, skön helg iallafall! Njuter och gottar mig i ledighet! Dock blir det ju ganska fullt upp nu också eftersom man ska göra allt man inte hinner eller orkar under veckan. Städning, tvättning och ett evigt plockande, pysslande och iordningställande av saker. Fördelen där är att jag tycker det är ganska trivsamt att göra såna saker, tycker om att greja på här hemma. :)

Idag har vi städat förrådet med stor framgång! Blev otrolig skillnad, nu står allting snyggt uppställt, ihopplockat och inpackat. Skitsnyggt! Och praktiskt, bara att kliva in och plocka fram det man ska ha direkt! Himla nöjd är jag. :) Var en sväng på stan o kikade och förbi mor och far också. Och nu ganska nyss har vi käkat tacos. Vidare bjuder kvällen på soffmys med film och lite mer plock och fix.

Morgondagen blir det slutklämmen i förrådet och ett möte för sommardansskolan på kvällen, men sen får vi se vad det blir. Fint väder förhoppningsvis, kanske man kan ta en promenad eller cykeltur. Får se vad morgondagen har att bjuda på iallafall.

Så ser de ut, längtar och längtar till påsk som snart är här! Då blir det massa mys med familjen och förhoppningsvis skidåkning och mycket utflyktande och finväder! :)



Mer tulpaner, kommer finns på mitt bord oavbrutet hela påsk!


Hörs snart igen, ha de gott!
PoK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0