Söndakväll

Sitter här igen nudå efter en kanonhelg!

Fia kom hit och sov över fredag kväll, kul att ses en stund, blir ju så sällan numera. :)

Och igår på dagen drog jag o skotern iväg till Ekkeland, gick hur bra som helst, inget märkvärdigt de där inte! Chill hos honom (väldigt chill, somnade stenhårt på hans soffa när han var iväg o gjorde fjöse hos S-O) tills halv åtta tiden då vi fick skjuts till Tulleråsen o Tjynnan Tjöjjes.

Det var väl en sisådär 80 pers där kanske, alla från trakten förutom jag, typ. Men de gjorde inte så mkt. Chili con carne stod på menyn udda nog, ingen favvo men gick ner med sallad o ett glas rött. :D Sen blev de underhållning, mkt bra o roligt, ja de jag förstod iallafall, pratade bredare än lagårdsvägga! Lite dans blev de med, mkt stolt över att ha uppmuntrat folk upp på golvet o rört om lite i bondegrutan genom att dansa med alla bönder där jag kände igen sen bondekalendern. Haha, älskade deras chockade miner när jag kom och bjöd upp! Sen blev ju kvällen lite lustig, fann mig själv sittandes med 3 bonnpojkar drickandes Mintu o plötsligt stupfull, alltså så full vet jag inte när jag var sist! Man tål fan ingenting längre, hade liksom bara druckit två glas rött och några munnar mintu! Tror fan inte jag tål Mintu alltså, när de behövs så lite. Och äckligt var det, uscha. Men men, som tur var fick Ekke med sig mig hem efter diverse om och men och tur var väl det för annars vet jag inte hos vem jag hade vaknat!

Och så imorse då, klev vi upp, gjorde matsäck, packade på oss själva kläder o grejs i bilarna o drog iväg våra ekipage till S-O och Anna. Där hade vi samling hela gänget innan vi drog vidare till Långvattnet där avlastning gick som en dans (Jens fick dock backa till mitt släp) o sen drog vi iväg på leden upp på fjället. Tio pers, sju skotrar, inte så illa! Solsken, perfekt temperatur, fantasktiska fjäll! Vi grävde en grop, gjorde upp eld o busade o myste, så himla härligt! Hemfärden gick också bra, tog ett stopp hos Ekke innan ja drog vidare till Brunflo, parkerade släpet hos farbror (helt själv, mkt stolt!) o sen hem.

Så, sammanfattningsvis, underbar helg med underbart folk! <3

Det var allt för nu, PoK!      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0