Oopsie

De va visst ett tag sen. Sorry about that folks!

Jaa, veckan som var hände de inte så mkt, var mest hemma o tog de lugnt, tränade lite, tog nå promenader, hade ett par möten. Very chill.

Sen i fredags va de dans, och mr niceguy som gjorde mig så lycklig sist de var dans va där igen. :) Han kallas Putte, är skitsnygg och dansar APBRA. Och bäst av allt, han tycker JAG är jätteduktig! :D *Strålar som en sol*
De är inget love inblandat, han har typ sambo o barn, men vi har så himla kul då vi dansar! Och då, i fredags, frågade han om vi inte skulle dansa en tävling! För skojs skull, bara en liksom. Och ja sa ju självklart JA. :D Så nu får vi se va de blir av de där, han sa att han skulle dyka upp på typ nån tisdagsträning. 

Och Jonas var på dans, roligt att se honom igen för de va himla längesen! :) Goknulen där. <3

Dock dalade lyckan på söndan då ja pratade med Ekke. Först spenderar jag en timmes telefonsamtal med att peppa honom som bara är missnöjd o less på hela världen, var verkligen positiv o glad. Sen nämner jag de där med Putte o tävlingen o frågade va han egentligen tyckte (fick lite konstig reaktion i fredags) o då rinner de ut diverse kommentarer ungefär i stil med att han ska ja passa mig för o inte lita på och ja var o en får ju bilda sig en egen uppfattning och han kanske va nykter den här gången. 

Så jävla onödigt! De fick mig ju genast att börja tänka massa onödiga tankar o bli deppad över vad som nyss gjort mig så glad. Usch blev så besviken på han.

Men sen ringde jag Jana och som jag redan räknat ut gjorde hon mig glad igen. <3 
Hon sa åt mig att strunta i va Ekke sa o faktiskt bilda mig en egen uppfattning o dansa tävlingen. Då blev jag pepp igen, för de är en himla kul möjlighet o Ekke får bli lite avis eller vad de nu är han har problem med o de skiter jag i. Detta är jättekul för mig o en riktig boost för min självkänsla o självförtroende för den här killen tycker verkligen att jag är duktig o vill dansa med mig! 

Så nu är Ekkes kommentarer lagda på hyllan o jag är glad o pepp på tävling med Putte hur/var/när de nu blir! SÅ DET SÅ MINSANN. :) Lite tråkigt med Ekke, för nu har vi en period igen där vi glidit ifrån varann. Visst, de är mig han ringer om han behöver prata, men de känns ändå inte 100 bra då vi ses o de gör mig lite ledsen. :( Men men, de löser sig. De gör de ju alltid med allting.  

Det var med andra ord en lite omtumlande helg, men nu är de ny vecka och idag har jag haft min första skoldag på MIUN och sjuksköterskeutbildningen. :) Jag satt med typ 65 andra o var nervös o förvirrad för upprop och utdelning av papper. Sedan blev det en rundvisning i byggnaden för hälsovetenskap där vi mest kommer att hålla till, och efter de fick man gå hem. Så en lugn första dag, och jag tror att de där kommer bli bra. :)   

Jaa, och den här veckan är de ju skolan som gäller, mkt nytt att ta in o lära sig så de är vad jag kommer syssla med. Ska försöka hålla er mer update framöver, så behöver de inte bli så mkt text. ;)

Men ha de bra hörni! PoK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0