Söndag

Asså, igår! Var till Strömsund och firade Beatrice som fyllde 7 år. Hon hade barnkalas, 10 halvhöga skrikande mäniskor. Jippi. :P Men men, Carro var hemma och vi höll oss undan så det gick bra ändå. Men det var så jävla obehagligt när jag och mamma åkte hem, vi åkte förbi TVÅ älgolyckor! :S

Den första så såg man en polisbil med blåljus och dom hade satt ut trianglar då dom väntade på bärgningsbilen. På bilen som krockat var hela framrutan krossad, hoppas verkligen chauffören klarat sig. Det blev ännu värre en bit fram för där stod en traktor som tagit reda på den döda älgen... Den stod med skopan i högsta läge och älgen som hängde där nådde fan ända ner  backen, ett stort jävla aber! Typ dinosaurie! Fy fan, jag bara såg krocken framför mig...

Den andra olyckan var värst, så jävla obehagligt! Det var bilen framför oss, en liten blå en som krockade in i en älg! Vi bara såg hur han nita och slirade in till kanten och sen, i strålkastarljuset från lastbilen som stod på mötande vägbanan såg vi älgen, den stackars stackars älgen! Den hade brutit båda bakbenen och man bara såg hur den frustade och fnyste och försökte släpa sig fram, så himla hemskt! Det var en ganska liten älg dock, men ena halvan av bilens framruta var krossad och strålkastarna också... 

Så vi hade änglavakt på vägen hem, den saken var säker... Det hade lika gärna kunnat varit vi. Så för guds skull, ta det jävligt lugnt då ni är ute på kvällen å kör i jakt- och hösttider snälla!

Men men, de var igår de... Idag ska jag övningsköra lite med mamma i stan. De blir nice! Sen ska jag kolla på alla repriser som går idag, missade ju alla mina program den här veckan! Så de blir nice de me... :) 

Nu ska jag spela lite kort med da family. See ya. PoK!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0